Prijsverschil Wintec Cair Pro Dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angela123

Prijsverschil Wintec Cair Pro Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 11:17

Kunt iemand mij vertellen waarom er zo veel prijs verschil zit tussen winkel
Ik ben op zoek naar een wintec cair pro dressuur, dus ik ben en beetje aan het neuzen op internet, en zie vervolgens dat Divoza dit zadel verkoopt voor € 699,01 en Steilsprong(webshop) voor 499,00 en Horsemopolitan voor € 729,00.
Waarom zit er zo veel verschil in, en wat is de reden dat steilsprong zo goedkoop is.
Heeft er iemad ontwoord op, ik ben bang dalijk een verkeerde keuze maken als ik er voor kies het goedkoopste zadel te kopen.

whoopie

Re: Prijsverschil Wintec Cair Pro Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:47

Weet je zeker dat de goedkope prijs met Cair is???

Verder heb je bij een webshop geen service. Ik heb een tijdje geleden ook een winteczadel gekocht omdat ik dacht dat past wel.....dom dus paste niet.

Ik zou je adviseren om een zadel te kopen op een adres waar ze een passervice hebben, ook als je in de toekomst problemen mocht hebben dan kun je er vanuit gaan dat ze samen met je het probleem kunnen oplossen. Echt goedkoop kan duurkoop worden is mijn ervaring.!!!

Succes

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 11:55

ik heb op het moment al een wintec dressuur alleen dan zonder cair systeem, dit zadel is door en zadelmaker gepast, dus ik kan er hopelijk vanuit gaan dat het zadel met het cair systeem de zelfde pasvorm heeft.
als je kijkt op de website van steilsprong.nl en dan wintec shop dan zie je heb staan, er staat echt boven wintec pro dressuur met cair

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 13:57

verder niemand die hier iets meer over kan vertellen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:05

Is het bij de steilsprong met of zonder beugels, riemen en singel? Bij divoza is het met. Maar goed, voor 100 euro kun je makkelijk dat er nog los bij kopen ben je goedkper uit. Ik zou voor het goedkoopste adres gaan als je weet dat het zadel past en dat de zaken allemaal betrouwbaar zijn.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:29

ik weet niet waar je vandaan komt maar ga anders een langs in de winkel! Mijn persoonlijke ervaring is dat de steilsprong gewoon goed is.(qua levering en garanties etc)
Hou er wel rekeing mee dat het zadel bij de steilsprong kaal wordt geleverd, bij divoa krijg je een singel, zadelhoes, stijgbeugels en riemen erbij.
Er zit een hele grote marge op wintec zadels(Ze kosten inkoop geen drol) en daardoor kan er veel in prijs verschillen(ander voorbeeld, de wintec isabell kost bij divoza €1045,- terwijl ik hem in duitsland voor €630,- kan kopen, beide incl. beugels, riemen, singel en hoes)

Kieffer heeft bv. zo ongeveer vastgestelde verkoopsprijzen en een winkelier kan er weinig aan doen.

Maar bel anders even, dan weet je zeker dat het een cair uitvoering is!!(maar dat mag ik wel aannemen als het er staat)

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 14:36

oke bedankt, weet jij toevalig of dit zadel ook via duitselan te koop is als dat zo veel in prijs scheeld.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:39

Ligt eraan bij welke leverancier de shops de zadels weghalen. Dit heeft te maken met de invoerrechten enz.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:45

neem de winkel met de goedkoopste prijs,maak er een printje/afdruk van en ga dan naar jouw ruitersportzaak bij jou in de buurt en zeg dat je dat zadel wilt,maar dan goedkoper.

zal je echt lukken,zo had ik een gewone wintec 500 dressuur helemaal compleet met singel ,beugels etc erbij voor nog geen 330 euro.terwijl die ook overal duurder zijn.

ik vond er een op internet voor 350 euro, heb dit uitgeprint en meegenomen naar mijn ruitersportzaak.
eerst stonden ze te mopperen van ja we verdienen er niks aan,maar toen ik zei van nou dan koop ik hem daar wel gingen ze wel om en nog voor een lagere prijs! Haha! Haha!

en volgens mij....worden alle wintecs standaard geleverd met singel,beugelriemen en beugels Knipoog Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:50

Je moet sowieso altijd stijgbeugels en alles erbij eisen. Gewoon brutaal zijn.