Vliegenmasker in de regen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Vliegenmasker in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:23

Beetje domme vraag misschien, maar ik heb mijn paard haar vliegenmasker op. Zo'n net over de ogen Knipoog .
Als jet vanmiddag gaat regenen, gaat het dan goed met zo'n masker? Of kan het water er in blijven staan oid? Ik ga hem er zo denk ik wel afhalen, maar dan ben ik iig gerust (of juist niet Knipoog ), als ze hem een keer omheeft en het regent Knipoog .

Bedankt voor de reacties alvast Tong uitsteken .

Mandyke

Re: Vliegenmasker in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:28

Als het water in de gaatjes blijft zitten zal je paard wel eens met z'n hoofd schudden en is het ook opgelost. Die dingen drogen enorm snel, dus kan je prima aanlaten in de regen, tenminste als het buien zijn, als het constant blijft regenen zou ik hem wel af doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 10:34

Ok. bedankt Haha! .

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:04

Ik had ook zo'n masker, met zwart bontje aan de uiteinden, deze gaven helemaal af in de regen, hij kreeg van die mooie zwarte verfstrepen op zijn bruine paardenhoofd Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb een ader gekocht, want het ding bleef maar afgeven Boos! .
Ik merk, zodra het weer eventjes droog is, de vliegen gewoon weer terugkomen, dus gewoon omlaten, hoor!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:04

Edit: ik beodel ANDER.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 12:31

De mijne geeft iig niet af, ze heeft hem eerder omgehad met de regen. Maar de vliegen zijn daar zo erg, en ik vind het gewoon sneu als ze steeds in haar ogen zitten. En als ze er met de regen dus geen last van heeft houdt ze hem lekker om Lachen . Iig geen ontstoken oogjes straks Lachen .

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:23

De mijne moet hem op DA advies 24 uur per dag op in de zomermaanden. Tja en het regent nog wel eens in Nederland dus ja dan wordt hij nat, maar het droogt inderdaad razendsnel.

naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:22

ik denk ook niet dat het kwaad kan hoor...
mijn paard heeft hem ook gewoon de hele tijd om...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:14

Ik heb er ooit een gehad die bij de vliegendeken hoorde. Mijn paard was volledig in paniek toen dat ding nat was door de regen. Ze kon echt nauwelijks meer zien en ik kreeg haar door de paniek het halster bijna niet om. Het kan dus ook mis gaan maar dathangt van het netje af. Ik heb er nu een van harry horse zo'n zwarte met zwart bont afgezet en daar gaat het wel goed mee.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 13:48

San houdt 'm ook op in de regen hoor. Is er eentje van Bucas en die is zo droog.

ArAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:23

Bij een vriendin op stal laten ze de vliegenmaskers ook gewoon op. Volgends mij kan het geen kwaad! Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 21:10

Ik heb hem er nu af. Er is net een nieuw paard bij in de wei gekomen, en ik denk dat dit beter is voor de communicatie tussen die twee. Zeker gezien het feit dat die andere merrie erg raar reageerd op de paarden...

En ik heb ook de indruk dat ze er jeuk van heeft, dus voorlopig laat ik hem maar af...

loessjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:49

ik heb hem er dan altijd af, anders wordt ie zo vies en gaat op t hoofd plakken. lijkt me ook niet echt fijn voor t paardje

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:51

bij ons dragen ze de maskers van supermask. Ik laat ze gewoon om ook als het regent. Ik ga niet steeds naar buiten rennen Knipoog. Hier hebben ze er nooit last van gehad en ze gaan ook niet "plakken". Ze blijven mooi bol om het hoofd staan.

Babette_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 23:39

Hoi, ik laat hem ook gewoon om in de regen. als het stopt met regenen zijn de vliegen er weer.

Groetjes Babette