Ik heb alle soorten in handen gehad. Die van norton hadden erg dun neopreen, wel lekker zacht, maar de knobbel om ze goed te laten zitten vond ik niet fijn aanvoelen.
Die van BR hebben vrij hard neopreen. Normaal geen probleem, maar m'n paard heeft zich vorige week met springen precies op de kogel aangetikt en daar zit nu een wondje (ik rij/reed altijd zonder kogelbeschermers, ze strijkt immers niet, maar het is toch beter om met te gaan rijden en daarom zoek ik nu een stel niet al te dure die niet schuren). Als ik nu rij en ze maakt even een verkeerde beweging, dan is het weer open. Met de beschermers van Gera die ik heb gaat het ook weer open, die schuren net even te veel.
De van Pagony lijken heel erg op die van Eskadron. En het neopreen is mooi zacht. Die heb ik dus meegenomen. Ik moet ze nog proberen met rijden. Met passen valt mij op dat ze vrij klein uitvallen. Maar ze laten zo te zien wel net het wondje vrij. En nog een voordeel: ze hadden ze in de kleur bruin, dus ze passen bij m'n peesbeschermers.