Ik ben langzaamaan op zoek naar een ander zadel, en vind zadels waar de kniewrong op het zweetblad gezet is ipv eronder erg fijn. Dit zie je alleen niet zo vaak (er is een apart modelletje van KN dat zelden verkocht wordt, een model van Henri de Rivel, en Euroriding). De KN is het net niet helemaal, Henri de rivel op paard gepast maar was waardeloos, dus nu staat de Euroriding op mijn lijstje. Kom regelmatig 2e hands euroridings tegen, en zowel types met als zonder deze opgenaaide wrong worden Jade genoemd (op de site van Emmers is dat trouwens niet zo, specifiek het model met die wrong noemen ze Jade)
Op de site van Emmers staat dat ie 725 euro kost. Het is dus de goedkoopste versie van Euroriding. Wie heeft zo'n zadel, en hoe houden die zich?
Ik heb nu een onverwoestbare KN uit '93, en de zadels die nu worden gemaakt kun je daar over het algemeen gewoon niet meer mee vergelijken qua duurzaamheid, maar is de euroriding zijn geld waard? Ik rijd meerdere paarden per dag (werk), kan je zo'n zadel dan na een jaar weggooien omdat ie uit elkaar valt, of is dat niet het geval?