Het gaat hier trouwens om een Wintec 500...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
promptertje schreef:Achter-onderaan, tussen de kussens, zit dan een Cair-logo. Het is rond en zacht (je kunt het indrukken). Zit dat er niet, dan heeft het zadel geen Cair-kussens.
promptertje schreef:Dan is het wel een Winterc, maar zonder Cair.
promptertje schreef:Cair = met lucht gevulde kussens. Elk kussen bestaat uit twee afzonderlijke luchtkamers. Ik heb zelf zo'n zadel, en zowel mijn paard als ikzelf vinden het bijzonder prettig, fijner dan met wol gevulde kussens.
harnessmaker schreef:Ik kan nou niet echt het voordeel ervan zien. Het is moeilijker aanpasbaar dan enkel wol of Flair. Ik vind de wintec kussens vrijhard en stug.
Maar dat is mijn mening..
Lilian_AapIe schreef:Is het een nieuwe?
Want ik heb ook pas zo'n zadel gekocht en die vent die het zadel aan mij verkocht(van een zadelmakerij) zei dat ze nu sinds een tijd(?) alleen nog maar met Cair-systeem werden gemaakt en verkocht.
promptertje schreef:Ah, ik zie dat Bitch en Harnessmaker allebei bij dezelfde zadelverkoopsite (die o.a. Flair aan de man brengt) horen, dat verklaart de kritiek wel. Spullen van de concurrent kunnen natuurlijk nooit wat wezen
.
Citaat:4. What is inside an Air Panel?
The break-through manufacturing method is patented worldwide. The CAIR Air Panels are shaped and refined at the point of manufacture to provide an even thickness throughout the panel. A unique feature of the CAIR Panel System is that the Air Panels are unable to be adjusted, therefore eliminating any opportunity for human error, ultimately affecting performance.
Air is captured at atmospheric pressure in an open-celled foam and sealed in the Air Panel. Once the air panel is welded the open-celled foam becomes irrelevant, as it is the air trapped in the panel, which is doing the work
promptertje schreef:Van de Wintec website:Citaat:4. What is inside an Air Panel?
.........Air is captured at atmospheric pressure in an open-celled foam and sealed in the Air Panel. Once the air panel is welded the open-celled foam becomes irrelevant, as it is the air trapped in the panel, which is doing the work.....
Is dus wel even iets meer dan "wat schuimrubber".