Swarovski

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Swarovski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 13:58

Afbeelding

Hoevaak zie je het niet langs komen? Dekje met echt swarovski, frontriem met, bandages met, etc.
Ik heb echter nog nooit ergens het zwaantje gezien, en mij is altijd geleerd (vanuit de swarovski beeldjes) dat het pas echt is als er een zwaan op staat.
Hoe kan je nou controleren wat er echt is?
Heb erg het idee dat het minste bling steentje al snel swarovski wordt genoemd

Fleming

Re: Swarovski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:20

Ja, af en toe heb ik ook mijn twijfels. Zulke producten worden idd snel onder de categorie Swarovski geplaatst. Er bestaan dan wel echte, maar ook de 'neppe' zetten ze er gewoon bij, wel staat er dan vaak bij vermeld dat het van een ander merk is. Als je kijkt bij http://www.ooteman.nl zul je verschillende merken tegenkomen onder het kopje 'Swarovski' (Hoofdstellen). Dit is een goed voorbeeld. Maar ik denk wel dat er toch altijd eerlijk over gesproken wordt, alleen is het nogal verwarrend. Lachen Zo denk ik erover, maar je hebt inderdaad wel gelijk.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:24

idd, altijd word er swarovski geroepen, 9 van de 10 gevallen gaat het niet om echte swarovski.
Heb het hier in de winkel al eens iets van gezegd, blijkt dat die man zelf niet wist dat swarovski een merk was, hij dacht dat het gewoon een andere benaming voor 'bling-bling' was Knipoog

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:33

Heb een tijdtje geleden een halster gekocht een daar zat een blauw kaartje aan met dat zwaanjte erop. Denk dat wel echt was....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:31

aan mijn Döbert frontriem zat ook het kaartje met het zwaantje Ja

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:13

Aan mijn hoofdstel en V frontriem zat wel een kaartje met dat zwaantje erop Lachen

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:44

aan mijn shumacher frontriem zat idd ook een kaartje met een zwaantje erbij......ik denk ook dat je naar de prijs moet kijken van een bling bling frontriem...mijn shumacher was niet misselijk...€130,-....

Just_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:07

Mijn schoonzus is vaste klant bij Swarovski, ik zal eens aan haar vragen of overal het teken van het zwaantje op moet staan er het echt is Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:24

MarissaM schreef:
aan mijn shumacher frontriem zat idd ook een kaartje met een zwaantje erbij......ik denk ook dat je naar de prijs moet kijken van een bling bling frontriem...mijn shumacher was niet misselijk...€130,-....

mijn Döbert zat rond de 70 euro, vond ik ook niet weinig voor alleen een frontriem Haha!

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:50

hahah klopt...70,- is idd ook best veel voor alleen een frontriem hahah...... daarom zei ik ook ik denk dat je ook naar de prijs moet kijken..dan weet je zelf al of het echt swarovski is of niet....kijk maar naar echte gouden sieraden-of neppers..goedkoop is nep en duurdere sieraden zijn echt.

love_beat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:56

Just_horses schreef:
Mijn schoonzus is vaste klant bij Swarovski, ik zal eens aan haar vragen of overal het teken van het zwaantje op moet staan er het echt is Knipoog

Ben benieuwd!!!

MisDaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:13

Schumacher Swarovski Diamond :

Afbeelding

€ 75,--

maar ik heb eigelijk geen idee of er een zwaantje aan hing.. ik vond hem gewoon wel mooi.. dus moest hem hebben.

mijn moeder heeft op het eerste gezicht dezelfde van BR, maar bij haar zijn de steentjes ietsje doffer geworden al. ( kwaliteitsverschil hè Knipoog )

op de site van divoza staat bij sommige strass en bij sommige swarovski.. zal daar het verschil in zitten toch???

volgens mij mag je een merknaam niet ergens anders voor gebruiken ( bijv een simpel T-shirt Nike noemen) ivm copyright.

is dit dezelfdefrontriem als jij hebt Lissy???
130,-- vind ik voor een frontriem toch echt teveel hoor Tong uitsteken € 70,-- vond ik eigelijk al te gek! haha

love_beat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:15

€ 130.- is idd te gek!! (kan je dat swarovski chabrak van equest van kopen!!)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:17

LiSSy schreef:
aan mijn Döbert frontriem zat ook het kaartje met het zwaantje Ja

Ik heb er ook zo een met zon glazen bloem van Döbert.. Ik denk dat ie wel echt is want die frontriem kost 50 euries Tong uitsteken

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:00

hehhe klopt 130,- is ook eigenlijk veelste veel Tong uitsteken maar ja moest hem hebben hahah maar dat is ook echt mijn enige swarovski frontriem Tong uitsteken
ik dacht als ik er 1 koop doe ik het meteen goed Pling

Afbeelding

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:54

Ik had er ook een van Döbert en daar zat ook idd een kaartje bij met een zwaantje..
Dus neem aan dat het echt is, en anders, ach als het dan maar goed blijf blingen dan vind ik het nog niet eens erg.. Knipoog

MisDaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:55

die is ook wel echt super mooi..

het is dat ik niet wist dat die ook bestaat.. anders had ik warschijnlijk wel even doorgespaard voor die!!! OK dan! Kwijl Kwijl

ruilen??

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:41

MisDaad schreef:
die is ook wel echt super mooi..

het is dat ik niet wist dat die ook bestaat.. anders had ik warschijnlijk wel even doorgespaard voor die!!! OK dan! Kwijl Kwijl

ruilen??

hahha ik ook niet Tong uitsteken gekocht bij drunensruiterhuis..want had eerst een Döbert besteld maar dat ging niet door dus stelde ze mij deze frontriem voor en was meteen verkocht Haha!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:32

Volgens mij is "swarovski" echt een verzamelnaam geworden voor alle "bling" steentjes. Mijn dobert frontriem had ook een kaartje met het zwaantje erop, maar de naam word denk ik heel snel gebruikt, ook bij gewone strass.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:06

Het valt mij ook op dat ze bij alles maar Swarovski zetten, volgens mij is het nu een modewoord. En als je dat zwaantje even anders tekend geld het copy-right ook niet meer. Alhoewel als het veel lijkt het toch misleidend genoemt kan worden.

hier is mijn nieuwe two-ear, met gewoon nep steentjes!
Afbeelding

Afbeelding

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 07:34

Alleen als de producten echt vanaf SWAROVSKI komen, mag er een zwaantje aanzitten. Echter, Swarovski heeft geen frontriemen in de collectie en levert alleen de "kettingen". Leveranciers mogen dus NOOIT een zwaantje gebruiken.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:31

vind het zelf ook altijd een twijffelgeval... ik koop meestal liever een goedkoper frontje want vaak zie je nauwelijks verschil... maar ik denk idd dat een groot gedeelte wat er in de markt is in frontjes de naam swarovski krijgen maar dat eigenlijk niet zijn...