het gebit is prima (3 weken geleden na gekeken door tandarts) heb in de ruitesportzaak gevraagt maar naar mijn iedee weten die ook niet alles dus dacht laat ik het hier eens vragen, of deze bitten bestaan. de pony doet al sins ze ingereden is al de tong over het bit (7 jaar), en wouden nu toch maar iets aan gaan doen (tis een manegeponytje) . In de ruitersportzaak zijden ze dat ze de druk op de tong dan waarschijnlijk vervelden vind. Dit kan helpen om met een lepel het te laten wennen en als dat nog niet werkt dan met een tongriempje de tong vast maken :S wist niet dat dat kon en ik vind dat wel heel hard. verder loopt ze gewoon nu op watertrensje hij ligt goed in de mond heeft ook geen pijn want dan zou ze wel anders reacheren met bit in doen en tijdens het rijden.hebben ook al van alles geprobeerd bit hoger hangen, lager, neusriem strakker, lage en gecombineerde maar niks hielp. De man in de winkel zij dat hij ook net een klant had gehad die ook een lepel ging proberen bij een shet (zo'n losse rubbere die je er opklikt) , dit is een welsh mountain.
verder heb ik zo'n bit ook nergen op internet gezien
maar niemand kent zo'n bit.
dan denk ik eigenlijk dat ze dan ook niet bestaan jammer. gaan nu even kijken of dat met zo'n rubbere lepel werkt die je er opkikt maar die zijn best groot.
wel bedankt voor de reacties