Welk halster is het best voor je paardje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Just_horses

Welk halster is het best voor je paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 22:59

Ik weet niet of hier reeds een topic over is, sorry dan Bloos ..
Zoals de titel al zegt vraag ik me af wat nu eigelijk het beste is voor je paardje?
Een gewoon halster, een touwhalster, een halster met bont, .. ??
Welke gebruiken jullie meestal?
Zelf heb ik een touwhalster, maar ben bang dat hen dat teveel pijn doet, die touwtjes, of denk ik verkeerd?
Ben van plan een nieuw te kopen, maar weet niet wat voor eentje..
Graag reacties Knipoog
xXxXxXx

Just_horses

Re: Welk halster is het best voor je paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 23:33

Niemand?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:35

Br? Anky? Scapa?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:36

Dat gebruik ik Knipoog

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:37

Heb er een van br, vind het een fijn halster en hij ziet er leuk uit Vork

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:37

ik gebruik: touwhalster en gewone halsters zonder bont en lederen

merken: br,scapa,HH,merkloos,...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:40

een halster met zo weinig mogelijk troep zoals gespjes, zijn allemaal breekpunten en haakpunten(paard kan ergens ana blijven haken) wij hebben gewoon simpele, van goede sterke kwaliteit.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:42

ik heb een merkloos halster met bontjes maar dat is omdat hij een litteken achter zn oren heeft, hij heeft dus ook een bontje van br op het kopstuk van zijn hoofdstel zitten...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:04

Ik heb n anky, en voor de rest wat simpele halsters, juist met zoveel mogenlijk haken en gespen als breekpunten, mocht ze blijven hangen dan komt ze tenminst weer los.

En een touwhalster zal ik haar niet zo snel omdoen.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:06

had eerst een leren halster voor hem en die heeft hij aan gort getrokken toen er 1 of andere gek voorbij kwam knallen met 50 km pu op een grommende harley davidson!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:08

Een touwhalster is perfect om mee te wandelen en te poetsen, het halster is heel licht en het paard merkt bijna niet dat ie iets om heeft, maar als het nodig is kan het net wat sterker inwerken dan een normaal halster. Maar je mag je paard er niet mee vastzetten.
Dus voor op de wei zou ik een normaal halster nemen, eentje dat wel breekt als hij ergens aan vast blijft haken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:03

ik gebruik een Eskadron halster met bont op de neus en achter de oren,en een merkloos halster met een soort zachte teddy 'strip' bij de neus en achter de oren.

zijn beiden fijne halsters.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:35

Ik gebruik een gewone, en nog een van Br. Voor wandelen enzo is een touwhalster ook erg handig (die heb ik ook nog) Maar daar zou ik je paard niet mee vast zetten want als hij zou gaan hangen snijd dat touw wel in zijn hoofd. voor de wei heb ik geen halster om. Knipoog Als je er wel een omwilt, kan je een simpele nemen of een een betere met bont ofzo.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:37

Rozanne schreef:
Br? Anky? Scapa?

Even duidlijker:
-Anky
-Scapa
-BR
-leer
-Bont
-touwhalster

Dees heb ik en de dikgedrukte gebruik ik vaak..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:39

Ik vind een goed touwhalster het fijnst. Daar werkt de druk beter uit imo. Als ik de paarden vast moet zetten wat zelden gebeurt vind ik een simpel halstertje wel genoeg. Geen speciale poeha er omheen. Bont vind ik, als je het niet nodig hebt, helemaal onzin en bovendien zit het er niet uit.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:47

Het ligt er helemaal aan wat je met je paard en dat halster wilt doen. Ik gebruik bij Sam eigenlijk alleen maar een touwhalster, heb er inmiddels vele in diverse kleurtje Haha! . Hij staat 24/7 in de wei zonder halster en als ik hem poets staat hij 'los', dus met touwhalster en touwhalster die ik vasthou, maar die ook wel eens los hangt (ligt er aan hoe druk het is om ons heen).
Ik doe veel grondwerk, wandel veel en rij hem bitloos in. Ik heb een gewoon stalhalster in mijn kast hangen, die hangt eigenlijk weg te rotten Haha! . Die gebruik ik als ik hem op de trailer zet, maar dat gebeurt eigenlijk nooit. Ik heb niets meer met 'gewone' halsters, vind ze niet fijn voor mij en mijn paard.

Ik ga heel rustig met mijn paard om, trek nooit ruw aan het touwhalster. Is ook niet nodig, we zijn al aardig op elkaar ingespeeld. Ik vind een touwhalster ook niet geschikt voor iedereen. Mijn buurmeisje wil nu graag van mij een touwhalster voor haar verjaardag voor haar verzorgpony, maar die krijgt ze niet. Ik vind haar nog veel te jong om daarmee om te gaan (ze wordt 11). Ze wil hem, omdat ze hem mooi vindt, ze snapt nog niets van grondwerk en de manier van communiceren met je paard. Met touwhalsters moet je voorzichtig omgaan. Mijn paard voelt niets van zijn touwhalster in principe. Ik zou nooit met iets werken wat mijn paard pijn doet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:32

Vjestagirl schreef:
Ik heb n anky, en voor de rest wat simpele halsters, juist met zoveel mogenlijk haken en gespen als breekpunten, mocht ze blijven hangen dan komt ze tenminst weer los.

En een touwhalster zal ik haar niet zo snel omdoen.

Veel breekpunten vind ik gewoon gevaarlijk... en hoemeer gespjes hoe meer gevraar op vast zitten, of verwondingen
Voor hangen heb je paniekhaken

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:56

Ik heb een Anky halster en een leren halster. Die vind ik het prettigste, en ik denk dat ik zo'n Eskadron halster met bont ga halen, lijkt me fijn voor mijn paard met een zeer gevoelige huid.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:39

Ik heb geloof ik een gewoon "standaard" halster, ik weet het merk niet eens. Ik heb een tijdje terug een heel mooi halster voor haar gekocht, zacht onderlecht, zag er ook mooi degelijk uit. De volgende dag had mevrouw hem alweer gesloopt Clown Dus voorlopig heb ik mijn standaard halster maar om, en het lijkt me dat deze voorlopig als enige "Haflinger proof" is Clown

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:52

Ook ik heb vele merken halsters,helaas zijn ze voor Arabieren hoofdjes al heel gauw te wijd.Het meest bevallen nog de Hamilton halsters,maar die worden nu oud.Heeft iemand de gouden tip voor het juiste halster voor de Arabiertjes onder de paarden??Ik zou jullie er echt dankbaar voor zijn.Groetjes.. Pling .

Anntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:06

Ik heb voor allebei een ANKY halster en dat bevalt mij prima.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:11

Ik heb twee eskadron halsters, zonder bont maar wel met een soort voering bij de neus en kopstuk.

Hele fijne halsters met goede pasvorm Ja

BR heeft ook fijne halsters, maar op een of andere manier val ik toch altijd terug op de Eskadron...

Just_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 16:47

Ik zie jullie vaak BR zeggen.. Heb nog niet van dat merk gehoord.. Hebben ze dat in België? Ik woon nl in Limburg in België.. Fijn dat jullie zo massaal reageren Lachen

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:46

Ik ben er misschien wat ouderwets in, maar ik vervoer mijn paard altijd met een leren halster. Omdat het makkelijker breekt in geval van nood.

Om dezelfde reden heeft mijn paard het halster niet om in de wei. Ik heb een heel simpel halster van 8 euro dat ik eigenlijk alleen gebruik als ik hem meeneem naar de wei of als ik hem aan het opzadelen oid ben.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:47

Halsters met elastiek van Kavalkade, met neopreen bescherming bij het kopstuk en de neus