dressuur zadel met kortere zweetbladen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JO93

dressuur zadel met kortere zweetbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 10:18

Ik ben op zoek naar een ander dressuur zadel en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zoek een zadel met wat kortere zweedbladen dan ik nu heb (53 CM) een diepe zit en veel wrong zodat ik meer steun heb.

Voor de haflinger die ik rijd heb ik op dit moment een Daaleman type 1 liggen maar hiervan zijn de zweedbladen iets te lang merk ik en heb ik weinig steun aan de wrongen. Heb het gevoel dat ik niet stevig zit.
Op ons eigen paardje hebben we een op maat gemaakte Daaleman liggen (type 2) met verkorte zweetbladen (47 cm) en een fijne diepe zit.
Gaat voor mij toch wel ver over mijn budget om voor de haflinger ook een op maat gemaakt zadel te laten maken dus mijn vraag aan jullie: Bestaan er “standaard” zadels met kortere zeetbladen? (dus rond de 47CM)

Heb al wat rond geneusd en vond de Stubben Juventus die als jeugd zadel verkocht wordt. Deze is echter best moeilijk 2e hands te krijgen. Weten jullie nog meer merken/type zadels die wat kortere zweetbladen hebben en meer geschrikt zijn voor kleinere mensen?

Alvast bedankt

Ezmee

Re: dressuur zadel met kortere zweetbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 11:00

Ik heb er ook last van. Ik ben zelf 1,75M en mijn Haflinger is 1,40M. Ik heb ook liever kortere zweetbladen. Als je kortere wilt, dan kom je toch bij de jeugdzadels of bij op-maat-zadels. Ik heb een Passier Lenox gehad, maar die zweetbladen waren volgens mij extra lang want een Ankypad paste er net onder. Ik denk dat je gewoon eens moet gaan informeren bij een ruitersportzaak, die nieuw kopen of 2e hands zoeken. Wat je ook kan proberen is om bij Daaleman zelf, te vragen of ze op je zadel korte zweetbladen kunnen zetten. Ik denk dat dat bij hun mogelijk is. Knipoog

JO93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 11:31

Bedankt voor je reactie, ga zeker nog bij ruitersportzaken informeren maar wellicht weten hier mensen wat merken die jeugdzadels maken zodat ik zelf wat meer op de hoogte ben.

Om op mijn huidige zadel kortere zweedbladen te zetten is niet echt een optie omdat ik graag een diepere zit wil en meer wrong, anders was het wellicht een goedkopere optie geweest.

Ik ben trouwens 1.60 en mijn haflinger is 1.47.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:41

Ik heb dat probleem ook! Ben inieminie en heb altijd last van de te lange zweetbladen. Nu wilde ik geen dressuurzadel, maar een veelzijdigheidszadel en dat scheelt natuurlijk al in de zweetladen. Ik heb een euroriding diamant veelzijdig richting dressuur.

Iemand die ik ken heeft ook korte pootjes en is uitgekomen op een KN. Het model durf ik zo niet te zeggen. Toen ik haar zag rijden viel het me op dat het zadel korte zweetbladen had in vergelijking met andere dressuurzadels! Wellicht is dat een optie?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:14

Ik heb nu een Merano, en ik heb ook korte beentjes. De zweetbladen bij dit zadel zijn niet zo heel lang, prima dus. Maar het lig er maar net aan of je een Merano wilt. (zie evt. profiel voor foto's vd zweetbladen)

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:15

ik heb een kieffer lech profi, ook niet overdreven lang ?