Ik ben op zoek naar een ander dressuur zadel en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zoek een zadel met wat kortere zweedbladen dan ik nu heb (53 CM) een diepe zit en veel wrong zodat ik meer steun heb.
Voor de haflinger die ik rijd heb ik op dit moment een Daaleman type 1 liggen maar hiervan zijn de zweedbladen iets te lang merk ik en heb ik weinig steun aan de wrongen. Heb het gevoel dat ik niet stevig zit.
Op ons eigen paardje hebben we een op maat gemaakte Daaleman liggen (type 2) met verkorte zweetbladen (47 cm) en een fijne diepe zit.
Gaat voor mij toch wel ver over mijn budget om voor de haflinger ook een op maat gemaakt zadel te laten maken dus mijn vraag aan jullie: Bestaan er “standaard” zadels met kortere zeetbladen? (dus rond de 47CM)
Heb al wat rond geneusd en vond de Stubben Juventus die als jeugd zadel verkocht wordt. Deze is echter best moeilijk 2e hands te krijgen. Weten jullie nog meer merken/type zadels die wat kortere zweetbladen hebben en meer geschrikt zijn voor kleinere mensen?
Alvast bedankt