kieffer dressuur zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

kieffer dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 18:45

omdat mijn JC zadel mij helemaal niet bevalt op een fries, stuiter er gewoon letterlijk uit en heb totaal geen steun meer bij mijn benen. vreemd opzich want op mijn vorige kwpener was ik helemaal weg van dit zadel! als mijn moeder wil meewerken ruil ik mijn kieffer garmisch in (vzh) en met bijbetaling wil ik een nieuw kieffer dressuur zadel. wij hebben al 2 kieffer dressuur zadels voor onze andere friezen en die bevallen toch wel erg goed!

hoe is jullie ervaring met deze zadels? en eventueel hoe ligt ie op een fries?

Malmö
Afbeelding

Lusitano Kür
Afbeelding

of raden jullie mij een ander dressuur zadel aan? heb een voorkeur naar kieffer omdat wij al ons tuig in kieffer hebben.

groetjes lotte

Ezmee

Re: kieffer dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:09

Ik zelf heb de voorkeur voor dit zadel. Het is de speciale Haflinger collectie van Kieffer.

Kieffer Amsterdam Norbert Rier dressuurzadel in div. kleuren.
Afbeelding

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:29

Ik denk niet dat dat haar voorkeur is, anders had ze het wel gekozen Knipoog.

edit: De TS zit naast me en we zijn tot de conclusie gekomen dat het dit zadel is, inplaats van die Lusitano kür.

Athen Olympic

Afbeelding

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:54

Cishashka schreef:
Ik denk niet dat dat haar voorkeur is, anders had ze het wel gekozen Knipoog.

edit: De TS zit naast me en we zijn tot de conclusie gekomen dat het dit zadel is, inplaats van die Lusitano kür.

Athen Olympic

Afbeelding

sorry hoor, ik deel alleen mijn mening uit. Het kon toch wezen dat je die ook leuk vindt ? Bloos! Je vraagt zelf om nog meer optie's Verward

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:04

@ Ezmee: Relax! Ze zegt alleen dat het niet haar keuze is... Nagelbijten / Gniffelen

Ontopic: Over de Athen Olympic kan ik je niet veel vertellen. Heb wel ooit op een Malmö gezeten, maar zou niet mijn keuze zijn. Vind hem wat hard en kon er niet lekker mee rijden. (En dat zegt iemand met een JC dressuur, dus dat hoeft voor jou natuurlijk niet te gelden). Ik denk dat een zadel heel persoonlijk is. Probeer ze allebei eens uit en kijk of ze lekker liggen op je paard en met welke jij het lekkerst rijdt. Kieffer is in ieder geval wel goede kwaliteit en de zadels blijven mooi, maar je hebt er zelf ook al twee, dus dat wist je dan denk ik al Knipoog

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:07

@ Ezmee: Het was niet aanvallend bedoeld hoor, ik zei inderdaad dat dat gewoon niet hun keuze was. En ik respecteer je mening wel Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 22:30

de kieffer malmo leek mij ook een stuk minder, wij hebben kieffer lech profi en de kieffer wien. beide fijne zadels maar té weinig kniewrong, en dat heb ik eigenlijk wel nodig! vind ik veel fijner zitten Knipoog

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:35

En wat vind je van een KN dan? Die rijden ook heel goed (heb er zelf ook eens mee gereden) en die waar ik mee gereden heb lag ook op een fries.. Zou gewoon verschillende proberen zoals al eerder gezegd en zien wat je het lekkerst vind zitten en wat het best op jou paard past.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:35

Cishashka schreef:
@ Ezmee: Het was niet aanvallend bedoeld hoor, ik zei inderdaad dat dat gewoon niet hun keuze was. En ik respecteer je mening wel Knipoog

Dat snap ik wel, maar ik liet je alleen maar een zadel voor een breed paard zien Knipoog Ik ben hartstikke relaxt Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 22:43

Ezmee schreef:
Cishashka schreef:

Dat snap ik wel, maar ik liet je alleen maar een zadel voor een breed paard zien Knipoog Ik ben hartstikke relaxt Clown

dit paard is overigens niet breed hoor, heti s igg een wat compactere fries. maar mij nzadel voor een kwpener past er prima op. alleen dat zij mij gewoon niet lekker, ik kan er niet lekker in blijven zitten. mijn benen liggen niet stabiel en ik kan het niet uitzitten ook omdat ze zulke ontzettende ruime gangen heeft

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:47

Ik ken het, friezen zijn moeilijk uit-te-zitten Knipoog Maar omdat die paarden juist brede schouders hebben dacht ik he misschien is dat wat voor je Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 22:49

Ezmee schreef:
Ik ken het, friezen zijn moeilijk uit-te-zitten Knipoog Maar omdat die paarden juist brede schouders hebben dacht ik he misschien is dat wat voor je Clown

hmm, ze zijn meer bedoelt voor barokke friezen? of ben ik nou gek, maargoed ik vind dat ook dit zadel te weinig knie wrong heeft. zoek echt een zadle met steun.

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:30

Ezmee schreef:

Oke dan, en ik vroeg niet om meer optie, de TS zat naast me Lachen
Persoonlijk zou ik die 2e nemen, volgens mij zit die toch een stuk beter, maar het is maar net hoe hij op Yara ligt. Ja

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:49

Cishashka schreef:
Ezmee schreef:

Oke dan, en ik vroeg niet om meer optie, de TS zat naast me Lachen
Persoonlijk zou ik die 2e nemen, volgens mij zit die toch een stuk beter, maar het is maar net hoe hij op Yara ligt. Ja

Ik wil geen discussie voeren hoor Ach gut , maar waar slaat deze zin op dan? of raden jullie mij een ander dressuur zadel aan? heb een voorkeur naar kieffer omdat wij al ons tuig in kieffer hebben. dus ik gaf je een andere optie van Kieffer. Knipoog