Goede zadelmaker in België?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0o_Jade_o0o

Goede zadelmaker in België?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:23

Ja zoals de titel het zegt, wat vinden jullie een goede zadelmaker in België.
Ik heb ondertussen al twee zadels gehad, het eerste had ik bij mijn pony bijgekregen en lach
ronduit slecht! Een jaar geleden heb ik een wintec gekocht, maar ook deze vind ik helemaal niet ideaal. Ik heb 2 drukplekken op haar schouders, dus plekken waar geen zweet is en deze beginnen witte haartjes te vertonen. Ik weet dat je bij een wintec de boom kan verwisselen, maar het past gewoon in zijn geheel niet vind ik. Ik ben echt ten einde raad, want ik wil mijn pony echt geen pijn doen, maar ik wil wel dat als ik nu een zadel koop dat dit echt wel het definitieve is en ik niet binnen een jaar weer op zoek moet gaan naar een nieuw zadel...

Tieneke

Re: Goede zadelmaker in België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:25

Een Wintec kan je idd van boom verwisselen, maar dat is zeker geen garantie op een passend zadel. Een passend zadel is meer dan een goede boom alleen.

Hier in Hasselt (Spalbeek) zit een hele goede zadelmaker, maar dat is waarschijnlijk te ver uit je buurt?

BelleFleur

Re: Goede zadelmaker in België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:23

Horsewhip in Mechelen staat bekend als een kundige zadelmaker. Of Crassaerts in Sterrebeek nog werkt weet ik niet, die deed vroeger volledig maatwerk. Grote winkels als Equip of Kerckhaert hebben wel een zadelpasservice, maar ik heb me laten vertellen dat dat geen "echte" zadelmakers zijn.