Sowieso een nieuw dressuurzadel, maar wat met het 'oude'?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noppert

Sowieso een nieuw dressuurzadel, maar wat met het 'oude'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 10:37

Ik zit met een dilemma, ik heb een Wintec 500 dressuurzadel met een 'witte' boom (in 1 koop met mijn paard), op zich helemaal niets mis mee, maar ik wil dolgraag een dressuurzadel met een lekkere diepe zit en behoorlijke kniewrongen. Nu heb ik 2 opties:
Ik koop een zadel bij ruitersportzaak A, kan daar mijn Wintec zadel inruilen en als het nieuwe zadel niet past, mag het geruild worden of ik ga naar ruitersportzaak B, kan daar mijn Wintec NIET inruilen, pas zelf een aantal zadels en de zadelmaker komt met die zadels naar mij thuis om op mijn paard te passen.
Mijn lichte voorkeur gaat uit naar B, maar dan blijf ik met die Wintec zitten en dat vind ik ook weer zonde. Is er een beetje markt voor 2e hands zadels of is het gewoon slimmer die Wintec in te ruilen bij ruitersportzaak A?

Girlgamer

Re: Sowieso een nieuw dressuurzadel, maar wat met het 'oude'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:38

Gewoon een advertentie plaatsen op bokt op Marktplaats. Er is zeker vraag naar deze zadels. En je krijgt er dan vaak nog meer voor terug ook.
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 12-07-07 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:38

Als je een leuke prijs maakt ben je je wintec zo kwijt. Er is heel veel vraag naar betaalbare wintec's!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:39

ligt er een beetje aan wat die ruitersportzaak ervoor wil geven.
de wintec markt is niet zo denderend vind ik, veel meer dan 150-200 voor een gebruikt zadel krijg je er zeker niet voor.
je kunt het hier op eenmaal andermaal zetten of op marktplaats en kijken wat mensen er voor willen geven, en dan vergelijken met wat je in de ruitersportzaak ervoor krijgt?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:55

Het is best mogelijk om je zadel zelf te verkopen, maar ik heb die van mij uiteindelijk toch ingeruild. Mensen lezen je advertentie niet, stellen de domste vragen en willen voor een dubbeltje op de eerste rang. Willen je zadel wel meenemen om te passen, maar niet afrekenen etc etc. Voor die paar tientjes was het me dat gezeur allemaal niet waard en ik heb 'm ingeruild.
Nou moet ik wel zeggen dat de ene zaak de andere niet is qua inruilen. Ik heb een hele nette prijs gekregen, maar er zijn er ook die veel krenteriger zijn.

Zo'n wintec met verwisselbare boom zou ik zelf misschien nog wel houden. Echt veel leveren ze niet meer op en je weet nooit waar het handig voor is.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:58

Een nieuw Wintec dressuurzadel heb je al vanaf 400 euro, dus heel veel zal je er tweedehands niet voor krijgen. Maar ik denk dat je beter een zadelmaker kan laten komen met alle zadels tegelijk, dan dat je één voor één moet gaan klooien om een passend zadel te vinden.

En aangezien de witte boom de breedste boom van Wintec is, heb je kans dat je even moet zoeken voordat je een goed passend zadel gevonden hebt.

Hoeveel je voor je Wintec kan krijgen is afhankelijk van de staat, een paar gebruikssporen laten de prijs kelderen.
Had je een schatting/aanbod van ruitersportzaak1 van hoeveel je zou krijgen?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:25

Clitia schreef:
En aangezien de witte boom de breedste boom van Wintec is, heb je kans dat je even moet zoeken voordat je een goed passend zadel gevonden hebt.

Hoeveel je voor je Wintec kan krijgen is afhankelijk van de staat, een paar gebruikssporen laten de prijs kelderen.
Had je een schatting/aanbod van ruitersportzaak1 van hoeveel je zou krijgen?

Dat meen je niet........... Is de witte boom echt de breedste?? Dan wordt het helemaal een probleem, geen wonder dat het niet zo heel lekker ligt op mijn 3/4 volbloed van 1.55 mtr. Misschien moet ik gewoon een andere boom er in zetten en kijken of het dan lekkerder zit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:18

Afbeelding

Dit zijn de bomen van smal naar breed Knipoog
Ik zou bij de ruitershop eerst eens met zo'n maatvorm laten meten welke boom erin moet dan Haha!

Als je toch gaat verkopen, ik zou het zelf altijd particulier doen.
Mijn Prestige Top Dressage wouden ze in de winkel maar 1300 gulden voor geven en is voor 2500 gulden particulier verkocht.
Mijn Wintec 500 in nieuwstaat heb ik voor 20 Euro meer dan de aankoopprijs verkocht aan een particulier ( Bloos ) en dat hadden ze er in de winkel ook niet voor gegeven Nagelbijten / Gniffelen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:21

er is zeker markt voor je wintecje Knipoog die zijn erg in trek tegenwoordig omdat het toch een beter alternatief is om een oud wintecje te kopen in plaats van een zadelmarkt-zadel Knipoog
Dus die raak je zo kwijt

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:24

ik bied me aan als koper evt er is zeker vraag naar deze zadels zeker als ik kijk naar wat bij ons op stal allemaal aanslepen

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 12:37

Jublover schreef:
ik bied me aan als koper evt er is zeker vraag naar deze zadels zeker als ik kijk naar wat bij ons op stal allemaal aanslepen

Dit hou ik even in gedachten, morgen ga ik naar de ruitersportzaak. Je hoort van me!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:39

okee