Hai bokkers!
mijn eerste pony heb ik altijd zonder beschermers gereden.. ( ach.. ja.. toen was ik nog te klein om alleen te zadelen, laat staan te beslissen of er over na te denken of ze wat om haar benen moest)
De Pony daarna met pijpkousen, en daarna voor peesbeschermers en achter pijpkousen.
momenteel rijd ik haar met voor peesbeschermers en achter bandages..
mijn paard reed ik ( n.a.v onderstaand verhaal) voor en achter met peesbeschermers
momenteel rijd ik hem met 4 bandages.
Ik zit er nu over te denken van die eskadron 3-1 beschermers voor alle twee te kopen, ookal was ik daar eerst fel op tegen..
( bandages ook wel, maar dat voelde minder ernstig zeg maar.. het verhaal ging toen dat onder die drie in één beschermers het wel 60 (!!!) graden kon worden ( leek me niet zo goed voor die o zo gevoelige peesjes) . met eskadron lappen dacht ik dat het met bandages wel mee zou vallen. maar peesbeschermers waren toen der tijd de beste optie)
maar nu!!
nu gaat weer het verhaal dat steeds meer dierenartsen juist de bekende peesbeschermers afkeuren en voor 3-1 beschermers pleiten.
waarom?
een peesbeschermer is hard.. op het moment dat een paard zijn been buigt, drukt de pees dus een beetje tegen het randje van de peesbeschermer aan, gevolg.. hele lichte peesblessures. ( nauwelijks opvallend, maar wel tenkoste van het paard.)
mijn paard rijd ik hierdoor al met bandages, maar mijn pony alleen achter. (waarom? tja.. macht der gewoonte...)
mijn pony rijd ik ook een stuk minder intensief dan mijn paard, dus dat uurtje een beetje rondes lopen, overleeft ze wel.
het rijden is nu niet zo zeer het probleem, maar in het weiland lopen mijn beesten met 4 beschermers, ze worden buiten gezet en binnen gehaald op stal ( ze gaan met de hele groep tegelijk.)
omdat het nogal heethoofden zijn, en ze toch iedere dag een sprintje moeten trekken, wil ik ze niet zonder beschermers buiten zetten. Ik kan moeilijk van de eigenaresse van stal vragen of ze elke ochtend mijn paarden wil bandageren.
Omdat mijn pony momenteel herstellende is van een ( gelukkig lichte) peesblessure, denk ik hier veel over na..
zou het toch door de beschermers komen???
wat voor beschermers zal ik ze dan eens om doen??
de vraag: wat is jullie mening?????
ik zit er toch over te denken ze op het land in iedergeval eskadrons om te doen, maar als het warm weer is, weet ik niet hoe warm die dingen worden.....
ThanX alvast!