Euroriding Diamant & Luxor [Dressuur]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Euroriding Diamant & Luxor [Dressuur]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:14

Nou ben een beetje overal aan het informeren over deze 2 zadels. Bokt leek me daarom ook wel handig Knipoog
Wat ik me af vroeg ;
- Wat zijn de verschillen van de zadels? (Behalve het uiterlijk dan)
- Zit er een verschil in de beenligging/houding die je erin krijgt?
- Heeft er iemand een foto van zijn/haar houding & beenligging in een van deze zadels?
- Jouw mening erover Lachen (wat je van het zadel in zijn geheel vind/ervaringen)

Alvast bedankt Ja

boefster

Re: Euroriding Diamant & Luxor [Dressuur]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:17

ik heb een euro diamant en ben er helemaal gelukkig mee!
echt een super zadel van hele goede kwaliteit.
op de foto's in mijn profiel rij ik ermee.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:14

Ik heb nu de euroriding diamant en vind hem helemaal geweldig. Heb op mijn vorige paard een euroriding Luxor gehad zat ook zeer goed, maar heeft een hele diepe zit. De diamant heeft dit minder en dat vind ik prettiger.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:55

Ik heb op beide gezeten, en ik vind ze even prettig zitten!
Ik heb de Diamant en ben er zeer tevreden over. Heel fijn zadel, goede kwaliteit!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:03

ik heb ook op beide gezeten maar vond de luxor fijner, had het gevoel dat ik op de diamant erg breed zat.
Maar smaken verschillen natuurlijk.
Voor een vb van de luxor moet je in mijn profiel kijken.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:41

het verschil zit hem in de ligging op het paard
de diamant schijnt voor veel paarden te passen en de luxor schijnt voor paarden met een smalle schoft te zijn (als ik het goed onthouden heb hoor wat de zadelmaker zei dus pin me er niet op vast )
ik heb zelf een diamant
super zadel !

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:51

Ik zou zeggen laat de zadelmaker langs komen zodat je het zelf kan voelen op je paard.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:53

Ik heb 2x een Diamant, voor mijn eigen paard en voor de pony van mijn dochter. Ik had er een aantal die pasten, ik vond deze het lekkerste zitten en rijden. De Luxor is volgens mij wat langer, ik heb een arabier en had een 17" nodig voor mezelf en de Luxor viel al af omdat deze te lang was voor zijn rug. Mijn stalgenootje heeft een 17" Luxor (groot paard, lange rug) en ik vind de diepe zit en hogere achterkant minder prettig rijden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:56

Mijn Luxor zadel:
http://img526.imageshack.us/img526/3717 ... allhz9.jpg

Ik vond beide types heel prettig zitten en de euroriding zadels lagen het beste op mijn paard. Uiteindelijk voor de luxor gekozen.
Ik vind het heerlijke zadels. Helaas is de boom al een poosje te smal voor mijn paard en ligt het werkloos in de kast. Scheve mond (Kon ik het maar in een fit 4 toveren...)

Maar volgens mij is de luxor helemaal niet langer dan de diamant?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:01

De luxor heeft wat grotere kussens eronder.
Ik krijg ook de diamant, heb die nu als leenzadel en vind hem erg prettig! De luxor zat ik naar mijn idee teveel op m'n paard, de diamant heb ik het gevoel dat ik er dichterbij zit.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:19

Wauw ! Alvast bedankt voor alle reacties Ja

Op het moment heb ik nu een Euroriding Diamant VZH geneigd naar Dressuur. Superfijn zadel, alleen mijn probleem is dat ik er echt niet meer lekker mee kan rijden Verward Als ik thuiskom heb ik supererge last van mijn rug. En ik vind mijn houding erin niet mooi. (Ik ben in dit zadel ook echt geneigd om mijn benen naar voren te duwen.)

Heb laatst een keer op een Euroriding Diamant Dressuur gereden ; héérlijk ! Lachen Ik had echt een mooie houding, beenliggen & helemaal geen last van mijn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:20

_Lorette_ schreef:
Mijn Luxor zadel:
http://img526.imageshack.us/img526/3717 ... allhz9.jpg

Ik vond beide types heel prettig zitten en de euroriding zadels lagen het beste op mijn paard. Uiteindelijk voor de luxor gekozen.
Ik vind het heerlijke zadels. Helaas is de boom al een poosje te smal voor mijn paard en ligt het werkloos in de kast. Scheve mond (Kon ik het maar in een fit 4 toveren...)

Maar volgens mij is de luxor helemaal niet langer dan de diamant?

Volgens mij heb ik jouw zadel ook nog op marktplaats gezien Knipoog Vond van deze foto die beenligging mooi Lachen En de houding Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:22

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:43

Ik vond de Luxor fijner dan de Diamant.
De Diamant zat niet lekker bovenaan mijn benen, de Luxor zat heerlijk.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:19

Ik vond de Luxor ook fijner als de Diamant. De Luxor heeft een wat diepere zit en wat grotere kniewrongen, hierdoor kwam ik automatisch al beter in houding. Daarnaast vond ik het zitvlak van de Luxor fijner, ik vind hem wat zachter/comfortabeler en bij de Diamant voelde ik een bepaalde naad naast het zitvlak lopen wat ik erg onprettig vond. Uiteindelijk heb ik overigens gekozen voor de Anatomica, bijna het evenbeeld van de Luxor maar ik vind hem nog net even wat fijner Knipoog

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:36

Ik heb de Titan II, en die vind ik nog het beste van allemaal, echt een zalig dressuurzadel. Wel weer duurder dan de diamant en de luxor. (Ik had toen wel het geluk dat iemand z'n Titan II verkocht en die had er nog maar een keer of 4 mee gereden maar er ging toch aardig wat van de prijs Haha! ) Ik vind de luxor wel beter zitten dan de diamant (heb ze toen ik een zadel zocht allemaal getest op m'n paard Knipoog ) Ik hou wel van zadels met een diepe zit en de luxor en titan II voldoen hier volledig aan, daarin kwam de diamant voor mij wat te kort. Maar het hangt er inderdaad vanaf of je graag een zadel met diepe zit hebt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:49

Nou allemaal hardstikke bedankt Lachen
Dus het zit gelukkig bij beide zadels met die houding en beenligging wel goed Knipoog