[WN] Vliegenuitrijdeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Vliegenuitrijdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 11:08

Ik heb een uitrij/vliegendeken gekocht, met losse hals, past prima op mijn westernpaard, alleen is de zadeluitsparing niet groot genoeg om over het westernzadel heen te kunnen. De deken ligt dus half op het zadel. Op zich niet zo erg, maar daardoor kunnen dus ook de fenders (beugelriemen) niet over de deken hangen, maar moeten er onder blijven, zodat je met je voeten half onder de deken zit.

Hoe lossen jullie dit op?
(de optie om de zadeluitsparing groter te maken/knippen heb ik zelf al bedacht!)
Zijn er eigenlijk western uitrijdekens? Want de dazen maken echt geen onderscheid tussen dressuurpaard en westernpaard !

hobbelheks

Re: Vliegenuitrijdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:23

ik hbe een uitrijdeken gekocht bij cornelie (justwestern.nl) een paar jar terug
die is dus bij de beugels ietsje korter waardoor je dat probleem niet hebt, en past goed om een westernzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:27

Effe met een PTT-elastiek (verhip, heten die dingen nu dan ook TNT-elastiek? Nagelbijten / Gniffelen ) je deken opknuppen aan dat riempje onderaan je fender, dan heb je geen problemen met je voeten meer.

Ik heb er geen trouwens, ik ben meer van de vieze vliegensprays. Gisteren kwam er met uitstappen buiten een zwerm dazen op ons af (2 lichte paarden, Mileen en Wolf) en die landden wel, maar beten niet. Werkt best goed, dat Endure.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:14

Je kan je zadel ook op de deken leggen, dan komt je singel eroverheen en ligt de deken meteen goed vast. Ik heb hetzelfde probleem en los het meestal op die manier op.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 22:12

Ik heb er een gevonden! Haha!

Op Homeovet Animal Care website kun je een speciale western vliegen uitrijdeken bestellen, kost maar EUR 32,50!

Ik heb 'm besteld en laat nog wel weten hoe ie bevalt ...