beugelriemen van kalfsleer ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

beugelriemen van kalfsleer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:57

Hoi,

Ik ben op zoek naar dunne leren beugelriemen. Is kalfsleer dan goed ? En welke merken verkopen kalfsleren beugelriemen ?

Groetjes,

Maris

Anoniem

Re: beugelriemen van kalfsleer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:50

Degene die beugelriemen gaat produceren van kalfsleer, is gestoord. Levensgevaarlijk.

Wat zoek je precies? Want ik krijg een beetje het klok en klepel gevoel bij deze vraag..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:33

Van Prestige en Kentaur heb je hele mooie dunne non-strech beugelriemen, buitenzijde van superzacht leer en binnenzijde van kunststof.

Ik vind ze super!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:10

Met kalfs lederen beugelriemen (behalve dat het zielig is Tong uitsteken ) is niets mis, zolang de kern maar van nylon is
Bij een Frans zadelmerk heb ik wel eens van die mooie smalle doorgestikte soepele beugelriemen gezien waarvan de kern van nylon is
Weet het merk alleen niet meer
Dat zijn vast dezelfde als Nouvel bedoeld

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 10:34

Oke bedankt ! Natuurlijk snap ik dat de kalfsleren riemen versterkt moeten zijn van binnen.
Maar ik zoek dus wat dunnere riemen, vandaar het kalfsleer.....

Groetjes,

Maris

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:44

Het nadeel van kalfsleren beugelriemen dat om de dunne nylon riem zacht en dun kalfsleer wordt gevouwen. Vaak in een 3 vouw
( dus leer-nylon-leer-leer) en dat door gestikt.
En dat is veelal niets dunner dan een normale beugelriem.

Wat wél een optie is is een enkele beugelriem met verstelling onderaan. dan heb je maar één riem.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 16:21

harnessmaker schreef:
Het nadeel van kalfsleren beugelriemen dat om de dunne nylon riem zacht en dun kalfsleer wordt gevouwen. Vaak in een 3 vouw
( dus leer-nylon-leer-leer) en dat door gestikt.
En dat is veelal niets dunner dan een normale beugelriem.

Wat wél een optie is is een enkele beugelriem met verstelling onderaan. dan heb je maar één riem.

hoi,

Je bedoeld dan neem ik aan webbers ? Die heb ik dus nu bij mijn WOW zadel en ik word er niet goed van !!! opbergen van het zadel is een ramp omdat de beugels onder het zadel uitsteken. Verder durf ik de webbers niet teveel te verstellen ( naar b.v. kortste gaatje om op te bergen ) omdat er dan ontzettend snel nylon draadjes mee naar buitenkomen ( en dat voor die prijs !).

Maar ik heb al zitten denken. Ik wil ook weer geen gespen onder mijn dijbeen ( van dubbele riemen ). Die gespen kan ik natuurlijk van onderen bij de beugels hangen, maar dan zit ik weer met het "opsteken" van de beugels....
Pfff, ik ben er nog niet uit dus.

Iemand nog een goed idee ? Beugels gewoon over mijn zadel hangen vind ik weer zonde van mijn zadel ....

Groetjes,

Maris

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:10

@Maris
Ik rij met gewone stijgbeugelriemen
maar de gesp doe ik onderaan en daar overheen gaat een lederen hoesje
dan heb je geen gesp bovenaan en kun je ze toch gewoon opsteken
kan wel even een foto maken, zodat je kan zien hoe dat precies zit

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:35

Mijn beugelriemen (die van Prestige en Kentaur) zijn wel dunner dan de gewone leren beugelriemen en ook de gesp is wat platter.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:27

Hetzelfde princype als de riemen die je al hebt maak ik met een gesp. En ik heb riemjes met klitenband om je beugels wel op te steken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 11:30

harnessmaker schreef:
Hetzelfde princype als de riemen die je al hebt maak ik met een gesp. En ik heb riemjes met klitenband om je beugels wel op te steken.

Dus webbers ( of T- beugelriemen ) met een gesp ? Van hetzelfde materiaal ( want dat vind ik dus flut ) ?
En hoe moet ik die riempjes zien om de beugels op te steken ? Ik ben benieuwd !!
Fotó's ??

Groetjes,

Maris

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:18

Nee, niet hetzelfde materiaal. gewoon een goede kwealiteit leer die ik ook gebruik voor beugelriemen.
Ik zal kijken of ik nog een voorbeeld in de bus heb liggen, dan kan ik een foto laten zien.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:13

Maris schreef:
Ik wil ook weer geen gespen onder mijn dijbeen ( van dubbele riemen ). Die gespen kan ik natuurlijk van onderen bij de beugels hangen, maar dan zit ik weer met het "opsteken" van de beugels....

Met de gesp onderaan van een normale riem kun je ze gewoon opsteken hoor.
Onderaan heb je dan 3 riemen, het uiteinde en de 2 normale. Dat uiteinde steek je terug door de gesp zodat het in het midden zit en dan doe je zo'n hoesje om 2 van de 3. Langs de riem die dan nog vrij is kun je zo je beugel omhoog schuiven. Snappie? "Officiele" hoesjes zijn prima, maar een stukje fietsbinnenband voldoet ook. Bij smalle beugelriemen misschien nog wel beter zelfs.

Ik heb riemen van Prestige, met de gesp onderaan, bevalt me uitstekend. Kavalkade heeft ook zoiets.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:23

Ik heb superzachte beugelriemen van Jos Lansink. Toen alleen op bestelling te krijgen, ik moest er 3 maanden op wachten, maar dan heb je ook wel wat.
Ik heb er 90 euro voor betaald.

Ik heb ze gekocht om mijn zadel wat beter te beschermen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 11:14

[quote="Margreet"

Met de gesp onderaan van een normale riem kun je ze gewoon opsteken hoor.
Onderaan heb je dan 3 riemen, het uiteinde en de 2 normale. Dat uiteinde steek je terug door de gesp zodat het in het midden zit en dan doe je zo'n hoesje om 2 van de 3. Langs de riem die dan nog vrij is kun je zo je beugel omhoog schuiven. Snappie? "Officiele" hoesjes zijn prima, maar een stukje fietsbinnenband voldoet ook. Bij smalle beugelriemen misschien nog wel beter zelfs.

Ik heb riemen van Prestige, met de gesp onderaan, bevalt me uitstekend. Kavalkade heeft ook zoiets.[/quote]

Ik snap het !! Maar die riemen van Prestige of Kavalakade, dat zijn dan toch geen speciale beugelriemen ? Omdat je ze nu allebei speciaal noemt ? Of bedoel je met die 2 merken dat die mooi dun zijn ?

groetjes,

Maris

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:19

Dat laatste Lachen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 11:20

Oke, dank je wel !! Dan ga ik maar eens op zoek naar 2de hands riemen .... ( ze zijn zo duur nieuw !).

Groetjes,

Maris