Kinriem en/of bitringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Kinriem en/of bitringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:06

Ik rijd zonder neusriem met (momenteel) een dubbelgebroken bit met losse bitringen. Om te voorkomen dat het vel van de lippen van mijn paard tussen die bitringen geknelt geraakt heb ik van die rubbere bitringen aan mijn bit gemaakt. Nu was mijn vraag, als je zonder neusriem met bitringen rijdt is het dan nog nodig om een kinriem te gebruiken? Of zorgen die bitringen er nu voor dat het bit niet door de mond kan getrokken worden?

Nibbit

Re: Kinriem en/of bitringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:07

Volgens mij zorgen je handen ervoor dat het bit niet door de mond word getrokken Haha!

CJLW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:10

Als je 'normaal' rijdt, zou het bit uberhaupt niet door de mond getrokken moeten worden Knipoog

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:15

Neen inderdaad, maar als je in onvoorziene situaties terecht komt is het wel zaak dat het bit op z'n plaats blijft zitten, daarom wordt in de westernsport gebruik gemaakt van een kinriem omdat daar zonder neusriem wordt gereden. Maar als je bitringen gebruikt is het dan nog nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:23

Bitringen hebben daar geen invloed op. Zijn alleen maar voor de bescherming van de mondhoeken van je paard.
Dus antwoord op je vraag: ja. Lachen

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:49

OK, dan laat ik het kinriempje er gewoon bij aan! Knipoog

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:46

ik rij ook zonder neusriem. Ik heb ook van die zwarte rubberen schijfven op mijn bit zitten ook om de mondhoeken voor de zekerheid te beschermen. volgens mij hoef je dan geen kin keting om te doen.