makkelijk aan te passen zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

makkelijk aan te passen zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:10

Ik wilde eerst voor een nieuwe wintec gaan. Maar zit nu toch wel heel erg te twijfelen of ik niet beter een goede tweedehands kan kopen voor rond de 400 euro. Ik zit al regelmatig op marktplaats te kijken. En zie daar veel leuks. Wat bij mij in de buurt is en voor een leuke prijs. Zo heb ik al 2 euroridings en wat kieffers gevonden.
Maar welke zadels zijn makkelijk aan te passen?
Ik heb een 3 jarige met geen moeilijke bouw maar wel met een wat gevoelige rug. Het zadel moet dan ook heel goed passen. Ik ga dan ook samen de zadels passen met zadelmaker.
Helaas verkoopt hij zelf geen zadels. Dan was het een stuk makkelijker geweest. Maar heb ook geen zin om 20 zadels te kopen en weer terug te kunnen brengen omdat ze niet passend te krijgen zijn.

Mijn vraag is dus echt welk merk zadel een makkelijke pasvorm heeft en op vele paarden passend gemaakt kan worden. Dat ik de meeste kans heb dat het zadel past of met kleine aanpassingen passend gemaakt kan worden.

Een goede passervice in de buurt is hier niet. Ik durf het niet aan om de ruitersportzaken te laten komen. Mijn paard is heel gevoelig op de rug. En kan al kreupel gaan lopen als het zadel net iets te veel drukt op een punt.