Ik wil graag weten of je aan een "gewoon" hoofdstel een pelhambit kunt bevestigen. Zijn er ook mensen die er een stang en trens hoofdstel aan hebben bevestigd?
Laatst bijgewerkt door Roanneke op 04-07-07 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt
guusje wordt ook gereden met een pelham met gecombineerde neusriem.. persoonlijk zou ik daar niet voor kiezen, maar dat is mijn mening.. daarom postte ik ook "hoge neusriem". vooral als een paard een pelham voor de eerste keer in heeft, zou ik dat doen..
Het beste is een hoge neusriem, je moet het zien als een vervanging voor stang en trens en er ook zo mee rijden. Liefst geen pelhamriempjes gebruiken want deze verdoezelen de inwerking, op zich kan het met een gewoon hoofdstel.
Ik had inderdaad al begrepen dat die extra riempjes niet helemaal eerlijk voor het paard zijn. Ik wil met een pelham gaan rijden, met als doel na verloop van tijd weer over te stappen op een trens.
Inderdaad een hoofdstel met een hoge neusriem, een stang en trens hoofdstel zal niet gaan, omdat een pelham maar 1 oog aan beide zijden heeft en je er dus maar 1 bakstuk aan vast kunt maken per oog. Of je kunt de stang bakstukken eraf halen natuurlijk.
Ik zou idd een S&T hoofdstel doen, en dat stang bakstukken eraf halen. Maar je kunt ook gewoon losse hoge neusriemen kopen, en je eigen hoofdstel aanpassen.
gewoon hoofdstel, makkelijker kan niet! ben overigens wel voorstander van pelhamriempjes, in ieder geval een kleinere stap van bit naar een flinke hefboomwerking! maar dat is voor iedereen persoonlijk!
wat neusriem betreft kan alles! hoog/laag/mexicaan