passend zadel vinden.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lauwie

passend zadel vinden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 17:25

ik heb sinds 4 weken een nieuw paard, hurby. hurby is een draver van 4 met weinig schoft en een ronde rug. ik vind het erg lastig een goed zadel voor hem te vinden. ik had laatst al een topic over een oud zadel wat ik nog had liggen maar dat lag niet goed en ik heb een nieuw zadel gekocht. een norton zadel. toen ik ging kijken voor hurby heb ik ook op zo'n zadel gereden en dacht dus dat dat wel goed zou zijn. ik heb het zadel nu iets langer als een week en heb er 4 keer mee gereden maar ik vind het zadel toch niet zo fijn liggen. het zadel schuift heel erg. vandaag een bontonderlegger onder het zadel gelegt maar dat wou ook niet echt helpen. ik heb het idee dat het zadel verder wel goed ligt alleen de achterkant ligt niet goed. ik heb het gevoel dat dat komt doordat het zo rond loopt. wat moet ik nu doen? ik hoop dat jullie tips voor me hebben

Vonnie84

Re: passend zadel vinden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:37

Zoek anders eens bij de subforums van haflingers en fjorden. Die hebben ook weinig schoft en zijn rond gebouwd, misschien dat je daar iets kunt vinden.
En er staat me iets bij de Engelse zadels. Gevonden:

Bitch schreef:
Tip, ga eens op zoek naar een Engels merk, Ainsley, ( niet onbetaalbaar) County, Barnsby, Spalding, Albion bv.
Engelse zadels liggen over het algemeen wat beter op ronde paardenruggen.

En deze zadels hebben erg brede boommaten:
http://www.bluebalance.nl/

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:14

Ik had voor zo'n paard een Daaleman met voorsingel. Maar goed, misschien is het handiger als je een zadelmaker laat komen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:26

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:15

ik heb voor mijn draver een kentauer. de kentauer penelopa om precies te zijn. ligt er goed, op de mijne dan. zit echt super. lekker leer. en ook niet erg duur. misschien is dat een idee. en ik heb al meerdere keren gehoord dat ervoor dravers goedkopere zadels worden gekocht omdat die het beste liggen op dravers.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:26

ik zou er gewoon een goede zadelmaker bijhalen...deze kan je dan wel verder helpen

Ramoon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:25

Boomloos misschien een idee?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:16

Passowa schreef:
ik zou er gewoon een goede zadelmaker bijhalen...deze kan je dan wel verder helpen

Daar zat ik ook al aan te denken. Als je paard een beetje een rug heeft waar het moeilijk is een zadel voor te vinden kun je het best een zadelmaker erbij halen.