Hangt helemaal af van je shet, en je zadel. Shet van mijn zoontje (kruising, 1.10 hoog, 14 inch zadel) heeft een 80 cm singel, en mijn andere shet (stamboek, 1.03 hoog, 15 inch zadel) heeft met 70 cm singel. Zijn trouwens geen hele dikke shetjes
Lijkt me aan de korte kant. Er is maar 1 simpele op lossing; pak een meetlint (of touwtje), en meet hoeveel singel je nodig hebt Dan is het altijd goed.
Ik had namelijk via internet een SHETLANDZADEL besteld, en daar kreeg ik een 95 cm singel erbij. maar dat is veel te groot voor mijn shet, dus ik had een mailtje gestuurd, en nu krijg ik gratis een niuwe singel vind ik wel heel netjes
Ja, dat is inderdaad erg netjes! Maar ik heb een shet van 94 cm en daar ligt een 16" vzh zadel op. Ik heb mijn singel in laten korten tot 80 cm. En nu ze aan het afvallen is zou die nog iets korter kunnen. Maar het kan handig zijn als je het even opmeet! Succes!
Ik heb 2 singels. 1 van 45 en 1 van 55 cm. Die van 55 heeft om ht birth alarm gezeten bij een gigantische dikke shet. De singel van 45 cm werd voor het zadel gebruikt. Echter was deze soms nog wel wat te groot. 35/40 zou ideaal zijn.