hoi allemaal,
ik weet dat dit soort topics 100x per week langskomen,maar toch wil ik alvast om tips vragen,ik heb momenteel een boomloos cheyenne zadel.
een heerlijk zadel,alleen voor mijn houding blijkt ie niet al te best te zijn,op de één of andere manier leg ik mijn benen constant te naar voren,omdat je bij een cheyenne niks aan steun hebt voor.
ik ben zelf wat steviger van bouw,ik heb dus ook een zadel nodig met een wat bredere zit,op de KN symfonie van mijn mede leaser zat ik niet lekker,deze had echt een wat te 'smalle zit' om het maar zo te noemen.
ik ben dus op zoek naar een zadel met wat meer steun bij de benen aan de voorkant en een wat vastere,brede zit,liefst een dressuurzadel omdat dit mijn houding ook aanmerkelijk verbeterd.
ik heb overigens gewoon les hoor,maar een goed zadel komt mijn rijden ten opzichte van het paard ook weer ten goede.
wie heeft enig idee welk model/type hieraan zou kunnen voldoen?
als ik hard gespaard heb zou ik dolgraag een daaleman op maat gemaakt willen,maar zo rijk bedeeld ben ik nog niet,dus brand maar los!(ik heb het niet over zadels die nieuw €300 zijn)