Help! Welk zadel moet ik nemen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruikerit

Help! Welk zadel moet ik nemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:44

Hallo,
ik krijg een eigen pony en ik weet al welke het word en van de zomer komt deze bij ons te staan.
Maar het zadel zit er niet bij en ik heb geen idee welk zadel ik dan moet nemen. Ach gut
Ik wil gaan dressuren en mijn zusje heel misschien afentoe een sprongetje, maar niet hoger dan 60cm Clown .
We willen graag een dressuurzadel, dat vinden we prettiger.
Maar nou is het grote probleem dat mijn vader niet meer dan 300 euro wil betalen Bloos (misschien als ik mijn rapport-cadeau opoffer wel, maar dat is dus niet zeker Ach gut )
hebben jullie een idee?
Ik wil natuurlijk een zadel dat lekker zit en het liefst nog eventjes meegaat ook.
gr, laurie

Arlette1991

Re: Help! Welk zadel moet ik nemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:47

ik zou een zadelmaker opbellen en vragen of hij een paar zadels mee wil nemen binnen jou budget en eisen, dan weet je ook zeker dat het zadel goed ligt!

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:49

Ik zou zeggen, neem een tweede hands merk zadel! Dan heb je meestal voor niet al te veel geld een goed zadel, welke vaak nog lang mee gaat wanneer je het goed onderhoud. Verder zou ik verschillende zadels uit proberen, zo weet je welke het lekkerste zit en bij welke je houding het beste is.

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:14

Ik sluit me bij arlette_love aan. Neem contact op met een zadelmaker en leg je situatie uit. Hij zal je vast en zeker een aantal opties kunnen voorleggen.

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:16

Inderdaad, het beste is om bij een ruitershop gebruik te maken van de zadelpasservice, je kan op voorhand dus een aantal modelletjes uitkiezen en die brengt de persoon die de service doet dan mee Knipoog .
Veel succes!!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:34

Gemiddelde zadelpasservice van een ruitershop is niet echt kundig. Het is beter om een zadelmaker te laten komen die een voorraad zadels (nieuw en 2e hands) heeft.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:35

ik denk dat je dan aan een (2ehands) wintecje moet gaan denken, er zijn ook vast wel andere zadels, maar wintecs kun je wel verstellen door de verschillende "bomen". En hij is makkelijk in het onderhoud Lachen.

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:34

Ik zou dan kijken als ik jou was voor een twee de hands zadeltje en als je een nieuwe wil zou ik voor een wintec gaan veelzijdigheid zijn die 359 dus misschien kun je dan zelf iets bijleggen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:38

maar bij een tweedehands zadel moet je wel erg goed opletten. je weet namelijk niet wat er allemaal mee gebeurd is en waarmee het opgevuld is. en leren zadels vormen zich toch een beetje naar het rug van het paard waardoor het op andere paarden niet meer past.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:25

Zadelmaker bellen, en op internet zoeken, op Marktplaats vind je genoeg goede en nette zadels voor een nette prijs. Vraag dan of je het zadel op proef kunt krijgen, en laat het door je zadelmaker controleren? Dat heb ik namelijk ook gedaan met mijn BR dressuurzadel, en toen heb ik voor 125 euro een goed zadel kunnen kopen, waar ik, inmiddels 2 jaar later, nog steeds lekker op rond rij Lachen

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 13:38

Hallo,
weet nog iemand een goede zadelmaker of goede zadelpasservice?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:43

Welke regio zit je?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:54

Ik denk toch dat het belangrijkste is dat het in eerste instantie goed op je pony ligt Knipoog
Zadels moet je toch gaan passen wat op het ene dier goed ligt hoeft op het andere dier helemaal niet goed te liggen. Is dus toch een kwestie van passen, succes ermee!

Gebruikerit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 19:06

Ik zit in amsterdam, maar terwijl we het zadel kopen staat het paardje bij schagen.

mennietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:11

Ranovich schreef:
Ik zou dan kijken als ik jou was voor een twee de hands zadeltje en als je een nieuwe wil zou ik voor een wintec gaan veelzijdigheid zijn die 359 dus misschien kun je dan zelf iets bijleggen

hier sluit ik me volledig bij aan
ik heb zelf ook een wintec zadel en het bevalt me prima !!
: makkelijk in het onderhoud
: veelzijdigheids zadel
: verwisselbare boom
: en niet te duur

suc6 ermee !!! Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:20

mirco_lover schreef:
Ik zit in amsterdam, maar terwijl we het zadel kopen staat het paardje bij schagen.

Dan kun je ook geen goed passend zadel aanschaffen Knipoog

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:23

ik zou een zadelmaker of een ruitersportcentrum bellen voor 2de hands zadels. en als die niets hebben, zul je je pap toch moeten overhalen. een goed zadel is een grote inverstering maar wel een voor de gezondheid van je pony.