kale plekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xKayleighx

kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 07:09

Mijn paard heeft een erg gevoelige huid en nu krijgt ze dus last van kale plekjes, bij de beugels. Heeft iemand dit ook?? En is er wat aan te doen??

Margreet

Re: kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:45

Van de beugels? Niet toevallig van sporen?

Het kan schelen om het in te spuiten met equistar of een ander glim&glij middel zodat het glad wordt, dan breken de haren minder snel af.

xKayleighx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:32

Margreet schreef:
Van de beugels? Niet toevallig van sporen?

Het kan schelen om het in te spuiten met equistar of een ander glim&glij middel zodat het glad wordt, dan breken de haren minder snel af.

ik ga het proberen Knipoog ze heeft ook plekjes op dr hoofd van het eten(komt ze een paar keer langs ze voerbak en dan zit er al een plekje Tong uitsteken )

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:04

Als het werkelijk van je beugels is zou je er misschien van die bontjes om kunnen doen die je om je halster en hoofdstel kan doen.
Dit ziet er misschien niet geweldig uit, maar zal denk ik wel werken

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:26

het maakt toch niet uit of het er niet uit ziet als het helpt zou ik als ik jou was het proberen

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:31

Mijn pony is ook overgevoelig!! Een halster met echt lamsbont (nep bont wordt snel hard als het vies is) werkt goed. Kun je dus ook om het hoofdstel doen.

Gebruik bij hem dus echt een super soft halster. Welke hij alleen opheeft als het moet. Zou ik bij die van jou ook doen. Maar misschien heeft jouw paard met een bonthalster juist minder last om zich te stoten bij het eten met zo'n dikke stootbumper van bont om zijn hoofd Tong uitsteken gewoon even proberen!!!

En inderdaad inspuiten met Equistar maakt hem goed glad, waardoor de haren minder snel stuk gaan.

En voor de rest ... zo soepel mogelijk leer qua tuig en zo "kaal" mogelijk op stal of in de weide.

xKayleighx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:35

IndianHorse schreef:
Mijn pony is ook overgevoelig!! Een halster met echt lamsbont (nep bont wordt snel hard als het vies is) werkt goed. Kun je dus ook om het hoofdstel doen.

Gebruik bij hem dus echt een super soft halster. Welke hij alleen opheeft als het moet. Zou ik bij die van jou ook doen. Maar misschien heeft jouw paard met een bonthalster juist minder last om zich te stoten bij het eten met zo'n dikke stootbumper van bont om zijn hoofd Tong uitsteken gewoon even proberen!!!

En inderdaad inspuiten met Equistar maakt hem goed glad, waardoor de haren minder snel stuk gaan.

En voor de rest ... zo soepel mogelijk leer qua tuig en zo "kaal" mogelijk op stal of in de weide.

Halster heeft ze ook niet op in stal Knipoog alleen in de wei en dan doe ik hem vaak ook af... Maar ik ga denk ik bij de beugels van die bontjes eromheen doen. Maakt mij niet uit of het mooi is! Als het maar goed voor mn paardje is Haha!

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:36

mijn pony heb ook gevoelige huid wij hadden het op het hoofd en op de borst dus allles moest met een bontje Huilen

xKayleighx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:38

R_ajingo schreef:
mijn pony heb ook gevoelige huid wij hadden het op het hoofd en op de borst dus allles moest met een bontje Huilen

het schoon houden van de bontjes is ook zo irritant Tong uitsteken maar om halster vind ik het altijd wel lief Ach gut

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:34

Mijn rij-verzorgpony is ook gevoelig.
Ze heeft een gewoon goed halster, dit heeft ze alleen op wanneer het echt nodig is. Een bonthoesje voor over de singel te trekken, een bontje voor aan de neusriem en een lamsbondje voor onder het zadel en boven het zadeldek, kan juist niet op de naam komen, het is de laatste tijd erg populair Lachen

xKayleighx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 18:57

rosieloverrr schreef:
Mijn rij-verzorgpony is ook gevoelig.
Ze heeft een gewoon goed halster, dit heeft ze alleen op wanneer het echt nodig is. Een bonthoesje voor over de singel te trekken, een bontje voor aan de neusriem en een lamsbondje voor onder het zadel en boven het zadeldek, kan juist niet op de naam komen, het is de laatste tijd erg populair Lachen

weet wat je bedoeld Lachen voor over je dekje bedoel ik dan he Tong uitsteken heb ik ook!