Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Margreet schreef:Van de beugels? Niet toevallig van sporen?
Het kan schelen om het in te spuiten met equistar of een ander glim&glij middel zodat het glad wordt, dan breken de haren minder snel af.
IndianHorse schreef:Mijn pony is ook overgevoelig!! Een halster met echt lamsbont (nep bont wordt snel hard als het vies is) werkt goed. Kun je dus ook om het hoofdstel doen.
Gebruik bij hem dus echt een super soft halster. Welke hij alleen opheeft als het moet. Zou ik bij die van jou ook doen. Maar misschien heeft jouw paard met een bonthalster juist minder last om zich te stoten bij het eten met zo'n dikke stootbumper van bont om zijn hoofdgewoon even proberen!!!
En inderdaad inspuiten met Equistar maakt hem goed glad, waardoor de haren minder snel stuk gaan.
En voor de rest ... zo soepel mogelijk leer qua tuig en zo "kaal" mogelijk op stal of in de weide.
R_ajingo schreef:mijn pony heb ook gevoelige huid wij hadden het op het hoofd en op de borst dus allles moest met een bontje
rosieloverrr schreef:Mijn rij-verzorgpony is ook gevoelig.
Ze heeft een gewoon goed halster, dit heeft ze alleen op wanneer het echt nodig is. Een bonthoesje voor over de singel te trekken, een bontje voor aan de neusriem en een lamsbondje voor onder het zadel en boven het zadeldek, kan juist niet op de naam komen, het is de laatste tijd erg populair