iemand ervaring met dit zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

iemand ervaring met dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:48

http://www.horseyshopping.nl/cgi-bin/ic/hs/300090.html?id=DreCSVb2&mv_pc=91

dit zadel zag ik op internet staan en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
ik zit er aan te denken om een boomloos zadel te kopen, vandaar.
mocht iemand nog een andere goeie tip voor me hebben, graag!
en ik heb nog een domme vraag Bloos die fenders, kan je die in lengte verstellen net zoals gewone beugelriemen??

kler

Re: iemand ervaring met dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:53

Geen ervaring hier met dit zadel, maar weet wel dat je de fenders kan verstellen, alleen minder goed dat gewone beugels. Zit minimum en maximum aan. Maar je kan wel losse fenders kopen als je benen te kort of te lang zijn. Ik zou sowieso een zadelmaker laten komen, boomloos is geen garantie dat het zadel op elk paard past. Nu ben ik zelf sowieso niet zo'n voorstander van boomloos, maar dat is een heel ander verhaal (eventueel wil ik het wel uitleggen over pb, maar heb geen zin in weer een boom/boomloos discussie Haha!)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:58

Als ik het goed zie is dit een randol's toch? Zelf ben ik niet zo weg van dat merk, er wordt geen leder gebruikt. Nubuckachtig kunstleder geeft toch al aan dat de kwaliteit eigenlijk bagger is. Daarbij ziet dit zadel er erg plastic uit, en ik vind het er niet uit zien alsof ie lekker ligt op dat paard. Ik zou zelf gewoon gaan voor een barefoot of ander beter merk, die is duurder, maar veel beter van kwaliteit.

En de beugels kun je gewoon verstellen hoor Ja

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:59

heb je voor mij misschien een link van een site waar die andere zadels op staan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:00

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 19:08

okee dank je wel! en nu zit ik dus te kijken naar de Cheyenne van barefoot.. maar die is kaal dus 399 euro? en moet je perse die speciale pads erbij kopen? en de speciale fenders en singel??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:52

Ik zou ook voor een barefoot gaan, die zijn wat beter van kwaliteit Lachen
Je hebt zeker een speciale pad nodig, die zorgt dat de ruggengraat vrij blijft en dat de druk een beetje wordt verdeeld.
De fenders zijn niet persé nodig, je kan ook met beugelriemen rijden, maar let wel op dat je de gesp onderaan doet in plaats van bovenaan, anders krijg je een vervelende bobbel onder je bovenbeen. (nog een nadeel van dat andere zadel, die hebben de gespen standaard bovenaan zitten)
En je kan ook een normale dressuursingel kopen. Barefoot had vroeger altijd heel fijne singels die extra breed waren in het midden, maar nu zijn ze overgestapt op smalle singels, en daar hoor ik wat slechte verhalen over. Dus een andere singel kun je zeker eerst uitproberen. Zou het gaan schuiven dan kun je nog altijd de originele kopen.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 20:02

ik heb de verkoopster van die barefoots in noord holland een email gestuurd.. klopt het dat je heel erg moet wennen aan een boomloos zadel? zit het heel anders dan een vzh boomzadel?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:10

De een moet heel erg wennen, de ander kan er zo mee wegrijden.
Ik zat zelf in het begin een beetje in de knoop met t voorboogje, waar ik met lichtrijden soms tegenaan kwam. Maar na een weekje zat ik al een stuk beter, en nu zit ik veel steviger in een barefoot dan op een boomzadel. Je krijgt er echt een goede, onafhankelijke zit van.
Veel mensen vinden het in t begin wat wiebelig, hebben geen steun meer van kniewrongen.
Even volhouden, en dan wil je nooit meer anders Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 02:11

Ik zat eigenlijk gelijk goed in mn barefoot Lachen En die speciale pad is zeker nodig! Daar zitten nl de kussens in. Al heb je tegenwoordig barefoot's met ingebouwde kussens, daar hoeft dat niet bij geloof ik. Moet je voor de zekerheid even mailen Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:33

Bij de nieuwe barefoots heb je ook gewoon een pad nodig Knipoog De 'kussens' alleen zijn niet genoeg.
Maar de budgetpads zijn niet duur, en zitten ook prima, dus die kun je ook nemen in plaats van een grandeur pad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:15

Ow ok Haha! Ik had ze nog niet irl gezien, alleen op de site Tong uitsteken Ik heb de oude slag BF nog Lachen