overbouwd paard met een holle rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

overbouwd paard met een holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 14:03

Heb jij zo'n paard en wat voor zadel heb je er op liggen? Een boom-, of juist boomloos zadel? En wat voor type? Zijn ze aangepast en blijven ze op de gewenste plaats (voor het schouder) liggen? En gebruik je speciale pads / sjabrakken?

veel vragen, maar ik zoek wat mensen met ervaring Lachen

dolor

Re: overbouwd paard met een holle rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:08

hoi. mijn vriendin heeft zo'n paard en daar heeft ze een kieffer opliggen. maar het zadel moest wel helemaal aangepast worden aan zijn rug. hij heeft namelijk een hoge schoft, is overbouwd en heeft een holle rug. een gewoon standaard zadel past daar meestal niet op, dus het zadel moest aangepast worden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:06

Ik heb zo'n paard Haha!

Ik heb er als dressuurzadel een Euroriding Luxor op en als springzadel een Prestige Golden Star new.

Ben over beide zadels erg tevreden.

Ik gebruik geen specials dekjes. Wel kunnen rechte pads niet op mijn paard (ANKY bijv is echt uit den boze) PK pads kunnen we weer, want daar zit de vorm van de rug in.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:08

Mijn pony had ook een hol ruggetje, daar hadden we een gewoon ponyzadel op met dekentjes die de rug opvulden, het is een goede oplossing, schoof nooit en dan paste het zadel perfect

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 10:22

prisca, jou paardje heeft tenminste schoft zie ik in je profiel, en het paard van dolor's vriendin ook lees ik.

dekentjes lijkt me ook niet de meest geweldige oplossing Lachen

nappie heeft geen schoft, ook nog een lastig.
Afbeelding

er bestaan ook swayback pads, kreeg ik als tip. een pad die van boven opgevulder is zodat het zadel rechter ligt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:19

garinka heeft ook zo'n model. Ik heb een county competator zadel (dressuur) met een smallere boom. Deze ligt fantastisch fijn en blijft ook goed liggen. Ik gebruik ook het liefst dekjes waarvan de rugnaad gevormd is.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:31

mijn fjord is overbouwd en heeft een wat doorgezakte (holle?) rug. ik heb er een euroriding diamant opliggen, heb zowel een vzh als dressuur en beide ligegn goed