bit-vraag!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

osaka

bit-vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 22:31

hoi!
ik heb een heel vervelend probleempje , vind ik toch. telken als ik mijn teugels wil aannemen , op de paardvriendelijke manier , dus niet trekken en kweetnietwat , gooit mijn paard zienelijk haar hoofd hoog! Ook als ik mijn handen ietsje beweegt om ze iets korter te nemen is het precies of ze heeft een soort tick-nerveux en gaat ze altijd op en neeer met der hoofd al schokkend , tandproblemen heeft zij echter niet.
Ook als ze eens verschiet , en je neemt als ruiter instinctief je teugels wat korter , gooit ze haar hoofd heel hoog , ik krijg ze dus ook niet rond gereden. Ik vind dit echt zielig en ik weet dat ze pijn heeft , het bitje hangt op de normale hoogte en het is de normale maat (13.5cm , KK aurigan).
Vroegr reed ik met een gewoon watertrensje maar dan was haar mond een soep. ik kan ze ech niet meer houden en ik heb echt schrik dat ze op de duur iets breekt door haar verzet.
soms pakt ze het bit zodanig vast dat ik gewoon zelf het bit niet door haar mond kan laten glijden...
dit is echt niet leuk rijden meer :s

wie weet welk bit ?
mijn instructeur raad me een pessoa dubbel gebroken met koper middenstukje aan.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-07-07 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link omgezet naar img zodat de pagina weer leesbaar is.

aesoth

Re: bit-vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:39

mijn paard is ook gevoelig in de mond en reageert niet zo goed op een gewoon bit. als je haar toen ik haar pas had wat te vast in de mond nam begon ze te schudden (op en neer) met haar hoofd.

ik rijd haar nu met een dubbelgebroken bit met als middenstuk een dikker koperen stukje wat rond kan draaien en daar reageert ze heel goed op.

ik vraag mij wel af waarom je een pessoa zou moeten gebruiken ? ik dacht altijd dat het gebruikt werd om het hoofd omhoog te houden zodat ze niet kunnen bokken en zo.

peckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:41

Een paard dat ik gereden heb deed dat ook en heb hem toen met een rollenbit gereden en dat ging toen ineens erg goed...!!!!

osaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 22:54

aesoth schreef:
mijn paard is ook gevoelig in de mond en reageert niet zo goed op een gewoon bit. als je haar toen ik haar pas had wat te vast in de mond nam begon ze te schudden (op en neer) met haar hoofd.

ik rijd haar nu met een dubbelgebroken bit met als middenstuk een dikker koperen stukje wat rond kan draaien en daar reageert ze heel goed op.

ik vraag mij wel af waarom je een pessoa zou moeten gebruiken ? ik dacht altijd dat het gebruikt werd om het hoofd omhoog te houden zodat ze niet kunnen bokken en zo.

het is echt wel extreem bij mij , soms komt ze zooo hoog dat je gewoon afstapt en je gwn bij manier van spreken een boom inkruitp , het is voor mij en voor haar ongemakkelijk wat ze ook is si verschrikkelijk kopschuw Boos!

osaka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 22:55

peckel schreef:
Een paard dat ik gereden heb deed dat ook en heb hem toen met een rollenbit gereden en dat ging toen ineens erg goed...!!!!

eik heb haar met een HH enkel gebroken d-trens gereden met koperen kleine cilindertjes (rolletjes) maar daar werd ze hyper van Bloos en bitloss riskeer ik me niet of ik mag zand happen Nagelbijten / Gniffelen