Welk hoofdstel voor fijn koppie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welk hoofdstel voor fijn koppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 16:55

Aangezien mijn paardje nu een zwart zadel krijgt. Ben ik nu ook opzoek naar een zwart hoofdstel. Mijn paardje is een kruizing arabier/welsh en heeft een fijn en klein koppie. Maat pony/cob.

Afbeelding

Ik denk dat een fijn hoofstel of een rondgenaaide heel mooi staat. Ook vind ik die sperriempjes echte ondingen. Dus het liefst een hoofdstel waar geen sperriem opzit. Of een hoofdstel waar de zadelmaker het lusje netjes van kan verwijderen. Ook wil ik wel een beetje kwaliteit. En ze mogen rond de 100 euro kosten.
Welke hoofdstellen zullen mooi bij haar staan?

Wesco

Re: Welk hoofdstel voor fijn koppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:17

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:42

De Claudia Vero (ofzoiets) van Kieffer heeft volgens mij wel een sperriem maar die kan je eraf halen samen met lusje dus dan heb je een enkele neusriem

ptricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:59

Ik heb ook een welsh-arabiertje gehad als tiener. En reed hem altij met duitse neusriem. Het is een vriendelijke neusriem en ook geschikt voor het beleren van jonge paarden. Het is een beetje een ouderwetse neusriem hij zit laag op de neus en het riempje komt onder het bit. Je moet er van houden.
Bloos Ik vond zelf dat het snoek hoofdje van m'n pony mooi uit kwam met zo'n hoofdstel.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:33

Odetje92 zei het al, bij de Kieffer Claudia Vario kun je de sperriem in zijn geheel verwijderen. Het is een mooi en degelijk hoofdstel alleen niet rondgenaaid.

Afbeelding

Het hoofdstel is ook iets duurder, 150 euro om precies te zijn.
(ik heb de variant met zilveren gespen)

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:37

Marengo is ook heel mooi, die ik nog heb (nooit gebruikt) is ook rondgenaaid!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:46

Ik had voor Anouar altijd een Kieffer junior. Is wel onderlegd met een kleur, maar ik had gewoon de donker blauw en je moest wel heel goed kijken voor je dat zag.
De riempjes waren heel smal, de neus- en frontriem iets breder, maar niet grof.
Ik vond het echt een mooi hoofdstel, ook heel mooi leer.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:08

Ik heb een hoodstel van Lemetex, deze heeft niet zo'n brede neusriem en een smalle frontriem. Wel eentje met sperriem, maar misschien hebben ze ook wel zonder. Ik heb deze toen gekozen omdat ik een fijner hoofdstel mooier vind, en dit de fijnste was die de zadelpasser bij zich had. Fijner dan de Kieffers vond ik.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:11

Ik heb het lusje van de sperriem er gewoon afgetrokken. In het gaatje dat er toen overbleef heb ik secondelijm gedaan, heel strak tape eromheen gewikkeld en dat een dagje laten zitten.
Je ziet er niks meer van.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:50

Ik heb een rondgenaaide S&T hoofdstel van HKM dat ik als trenshoofdstel gebruik voor mijn pony Ja.
Van Kieffer ben ik niet zo weg, heb zelf een Belinda, maar het leer van mijn HKM doet echt niet onder voor dat van mijn Kieffer.
Voor foto zie mijn profiel.

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:32

Ik heb een arabiertje met een smal koppie en ik heb een kieffer hoofdstel bij hem om met een chique fontriem is super netjes vind ik zelf

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:36

Hoe breed zijn de neusriemen die jullie gebruiken. Ik vind een brede neusriem altijd erg mooi staan. Maar denk dat bij haar koppi ehet juist niet mooi staat.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:37

Neusriemen van mijn pony zijn vrij smal. Ik schat zo'n 2 à 2,5 cm.
Maar brede neusriem zou bij mijn pony ook niet mooi staan, zeker niet in combinatie met een sperriem.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:39

Ik vind die sperriemen zoiezo rotdingen. Dus die hebben we liever niet. Zit er nu aan te denken om een stang en trens te kopen. Maar vraag me af of die ook in smalle neusriemen te koop zijn.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:41

Mijn rondgenaaide HKM is een s&t hoofdstel, heb het extra bakstukje d'r afgesloopt. Dus daar zit geen sperriem aan.
Neusriem is 2 à 2,5 cm.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:42

Dat vind ik nu interesant. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt. WIl graag een foto zien.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:43

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:19

Een Stubben 3000 vind ik mooi voor een fijn koppie. Heb ik vorige week voor mijn paard gehaald ! Is wel duurder, 150,- maar wel hele mooie kwaliteit.

ptricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:13

Een mooie frontriem maakt het plaatje af.
Zelf denk ik dat een dunne ketting als frontriem of zo'n V vorm frontriem chique zal staan bij jouw pony.

En ja ik ben erg gek van de Duitse neusriem... http://www.vitalhorse.nl/catalog/produc ... f4807ca5a7
Zelf vind ik dat deze het profiel van het mooie Arabieren hoofdje niet in de weg zit. Het snoekhoofdje komt mooi uit met deze neusriem. Het paard op de foto heeft een beetje een groot hoofd dan staan ze minder fraai.

ptricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:17

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:33

De neusriem heet geen duitse (dit is een menneusriem, variant op de engelse, maar gaat door de bakstukken waar ook het bit zit) maar een hannoveraanse. Inderdaad een zeer prettige neusriem.

Als je een hoge neusriem wilt, raad ik je aan bij de stang en trens hoofdstellen te kijken. Met een gewoon hoofdstel zijn ze er bijna niet.

ptricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:39

hey moet je dit eens zien!!!!

http://www.ruitersport.com/bonfire-kops ... p-705.html

Je kand het ook zelf samen stellen... Wat ik mooi vind aan dit bakstuk is de 'blinde sluiting' (geen zichtbare gesp bij het bit) ook erg mooi als het combineert met teugels met een blinde sluiting.

Dan koop je er gewoon de teugel bij die jij fijn vindt (glad leer, of katoenen), of misschien heb je die nog.
Een bling-bling frontriem, en dan de neusriem die jij mooi vind een hoge dunne Engels, of een Mexicaanse, of Duitse.

Want normaal zit je met extra onderdelen, de standaard teugels van een hoofdstel gooi ik er direct af.. ik rijd n.l. het liefs met een glad leren teugel, die saaie zwarte frontriem ligt ook ergens achterin de zadelkast. En dan zit je met allemaal losse stukken.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:51

Ik heb C&G hoofdstel voor mijn Arab. Is heel mooi op een fijn koppie. Maar het hoofdstel is te koop want ik heb pas een rondgenaaide Schumacher gekocht. Daar hing wel een pittig prijskaartje aan maar ik vind het prachtig staan op een Arabierenhoofdje Ja

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:53

Dienen die sperriempjes dan echt helemaal nergens voor dat je ze er zo af kan halen ?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 15:03

@urselin dat vind ik echt een heel mooi hoofdstel. Ik kijk nog wel even verder of er nog meer mooie komen. Heb ik wat meer keus.

@ineke_ Das inderdaad een mooi fijn hoofdstel. Denk dta het met een andere frontriem heel mooi kan staan.

@ptricia Ik hou niet van lage neusriemen vind ik net zo verschrikkelijk als een sperriempje. Dat hoofdstel van ooteman is wel mooi. Vraag me alleen af of de kwaliteit wel degelijk is.
Een hoofdstel zelf samen stellen is ook nog een optie.

@Mizora Zijn stang en trens hoofdstellen niet vaak met een brede neusriem? Want dat leek mij ook het makkelijkste.

@Precious20 Heb je een foto van het hoofdstel wat je te koop hebt?

@ELpatcho Ik vind het vreselijke ondingen. Die dingen dienen om het paard zijn mond niet te ver te laten openen waardoor je geen goed contact meer hebt. Maar als je paard zover zijn mond opendoet is er volgens mij iets mis. En vind het dan ook ronduit triest dat veel ruiers die dingen echt strak aansnoeren. Ik heb 2 jonge paarden die ik zelf aan het inrijden ben. En allebei zonder sperriem.