wie ervaring met een KK bit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

wie ervaring met een KK bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 08:20

Ik zit er aan te denken om een KK bit te kopen. Omdat ik al veel bitten heb geprobeerd, maar niet een echt lekker in de mond ligt. Is een KK bit nou echt veel anders als een normaal bit, of is het alleen de prijs?

LucianoS

Re: wie ervaring met een KK bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:24

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:26

ik zelf heb ook KK bit.

Ik merk aan me paard dat hij dit een prettig bit vind. Het is diervriendelijk en ligt lekkerdere in zijn mond. Vroeger koude hij nooit op het bit nu wel. Ook neemt hij het zonder problemen in. hoef het maar voor zijn mond te hangen en hij neemt hem in, Dat was met me vorige bitten een andere verhaal.

Ikzelf vind het de moeite waard,

ook wou hij vroeger door zijn oude bitten heen lopen of pakte hij ze vast. Dat doet hij nu allemaal niet meer. Ik vind het een fijn bit

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:32

ik zelf heb ook een K&K dubbelgebroken bit..mijn paar loopt er ook lekker ontspannen op...schuimt lekker is nagevelijk....ik ben dus tevreden over de K&K bitten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:26

Mijn ervaring is toch wel dat het per paard verschilt. Mijn ene bijrijdpaard liep er super op, echt lekker schuimen en lekker licht in de hand. Op een normaal bit durfde ze nooit zo los te laten. Mijn nieuwe bijrijdpaard loopt er juist niet fijn op, die heeft liever een wat dikker bit, het liefst een bustrens.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:32

Per paard verschillend. Mijn eigen paard loopt er heerlijk op. Het paard wat ik rij voor de haar eigenaresse kan er niet mee over weg.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:30

Ik heb zelf de K&K ultra 18 mm, en het is een van mijn beste aankopen geweest! Veel mensen besparen vinden het bit niet zo belangrijk en kopen dus liever een bit van HH of iets dergelijks. Maar het bit is, samen met de zit, het meest directe communicatiepunt! Mijn bijrijdpaard wilde eerst nauwelijk een bit in, had er altijd veel problemen mee en ik dacht dat het aan haar gebrekkige werkwilligheid lag. maar nu met het K&K bit heb ik nergens meer problemen mee! (behalve met het uit de wei halen maar dat zal wel blijven, lui paard Haha!)

Dus mijn advies: bespaar op de dekjes, en koop een goed bit!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:34

Ik rij ook met KKbitje. Ik vind t echt super. Paarden die ik ermee heb gereden en nu nog rij, die ontspannen er veel eerder door en accepteren het bit veel sneller. Kost wel ff wat, maar dan heb je ook wat! Zo zie ik het Haha!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:31

Ik had eerst een K&K ultra heb nu sinds een week een K&K dynamic. Mijn paard doet het hier super op.
Laatst bijgewerkt door steinstein op 28-06-07 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:33

Ik heb K&K Conrad Ultra en WH Ultra (K&K met rolletje in het tussenstuk) bitten en ik ben er erg tevreden over Ja . Ons paard loopt wel beter op de dunne dan op de dikke versie.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:38

De paarden die we hier op stal hebben gehad (5) liepen allemaal het lekkerst op een K&K bitje. Waarvan 4 een dubbel gebroken K&K.
De K&K dynamic heb ik er laatst eens ingehangen bij die van mij (had ik geleend van iemand), maar daar liep hij echt helemaal niet lekker op. Terwijl hij super loopt op een gewoon K&K bitje.
Het paard van diegene waarvan ik het bitje had geleend, liep juist weer lekkerder op de K&K dynamic dan op de gewone dubbelgebroken K&K.

Kortom, het is per paard verschillend. Kun je niet ergens zo'n bitje lenen en het uittesten?

osaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:28

ik heb me onlangs ook een KK aurigan gekocht en m'n paardje reageerd er heel goed op , ze worden ook niet goren enzo. 2 minpuntjes zijn dat je niet in alle dikte de maat 13.5cm hebt en ze een beetje duur zijn vind ik maar kom eens je het hebt no prob dan Knipoog

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:05

Ik rijd mijn jonge paard nu op een 14 mm KK ultra. Gaat echt prima !