Kentaur Andromeda.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Kentaur Andromeda.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 22:23

Hallo, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de kentaur andromeda.
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw dressuurzadel, en deze sprak mij gelijk aan.
Alleen ken ik niemand die dit zadel heeft waardoor ik hem dus niet uit kan proberen.
Nou vraag ik mij dus af bij dit zadel:
Hoe is de zit? Is die diep of juist niet.
En hoe dik zijn die kniewrongen, echt dik zodat je in een goede positie gedwongen wordt?
Nou ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op deze vragen Haha!

dolor

Re: Kentaur Andromeda.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:42

ik heb een kentaur penelopa. zit super lekker. goede kniewrongen en dus genoeg steun. zadel is super zacht. heerlijke zit. en van goede kwaliteit. kentaur behoorde vroeger tot kieffer maar is later voor zichzelf begonnen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:40

dolor schreef:
ik heb een kentaur penelopa. zit super lekker. goede kniewrongen en dus genoeg steun. zadel is super zacht. heerlijke zit. en van goede kwaliteit. kentaur behoorde vroeger tot kieffer maar is later voor zichzelf begonnen.

nee volgens mijn zadelmaker behoord het tot de ainsley.
ik vind het ook een fijn zadel.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 13:44

Dank jullie voor de reacties.
Maar de penelopa is niet het zadel wat ik zoek, ik ben echt alleen geintresseerd in de andromeda, met de wrongen er op.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:58

ik heb op een andromeda gezeten best een lekker zadel maar persoonlijk vind ik die kniewrongen erop niet fijn..dus ik heb een Medea II genomen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:08

Een van de pensionklanten heeft drie weken geleden de andromeda gekocht. Hij heeft inderdaad HEEL veel wrong en je word dus in een bepaalde zit geduwd, daar moet je dus best aan wennen. Er is trouwens moeilijk aan te komen. De kentaur is op het moment een heel gewild zadel en dat is terecht! Erg mooie zadels voor deze prijsklasse. Er zijn hier nu al 3 pensionklanten die er een hebben en ze zijn allemaal tevreden!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:24

Toen ik een jaar geleden mn zadel kocht heb ik de penelopa en de medeaII uitgeprobeerd. De medea vond ik het fijnst. De andromeda had hij jammer genoeg niet op voorraad, + zoals aerdenhout1 zegt er is veel vraag naar. Dat zei de winkelier ook al, dus de kans dat ik er toen snel eentje zou hebben kon wel eens klein zijn. Maar ik ben heel tevreden met mn Medea. Liever niet extreem veel wrong (hoewel deze er al behoorlijk heeft). Ik wil nl ook op een ontspannen manier gaan wandelen en dan is zo'n heel gedwongen zit niet zo nodig. Voor dressuur hoeft het voor mij ook niet meer. Ik heb nog met een zadel gereden met heel gedwongen zit, viel wel mee en was leuk, maar of het bij elk paard leuk rijdt?! Gewoon naar de winkel gaan en uitproberen. Ik was persoonlijk op zoek naar de penelopa maar die zat helemaal niet fijn op mn paard terwijl de medea net wel leuk zat en ik eigelijk helemaal niet uitkeek naar deze.