Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felicity schreef:Boomloos vind ik geen uitkomst. Ik heb zowel de cheyenne als de londen getest. En dan niet een weekje. De londen heb ik 2 weken getest. En de cheyenne heb ik een week getest en nog geleend van een stalgenoot. Omdat ik het zo lastig vind om een goed passend zadel te vinden. Leek mij dit ook de uitkomst maar helaas. Ik kon er niet aan wennen. Ik kukkelde naar voren, kreeg pijn in me bovenbenen en enkels. Alleen stappen gaat goed. Zit het ook heerlijk maar draven en galoperen kan ik er niet mee.
felicity schreef:Ik vind dat ik niet al te hard train. Ik rij 2x in de week 20 min. En 1 a 2x in de week aan de longeerlijn. De rest staat ze buiten 24/7. De boom is ook niet te smal. Het zadel ligt netjes naast de schoft en ruggegraat. De boom drukt ook niet op de schoft. Ik kan er bijne een hele hand tussen steken tussen boom en schoft. Ook als ik erop zit. En als ik het zadel eraf haal zit er ook een gelijkmatige zweetplekken naast de schoft/ruggegraat. Maar het kan wel zijn dat de kussens iets ongelijk zijn. Dat ze daar last van heeft.
cremellogek schreef:Bedoel je een handbreedte tussen schoft en kamer? Want dat hoort als je erop zit toch max zo'n 3 vingers te zijn? Dan lijkt mij dat het te smal is van voren en daarom te hoog ligt. Maar misschien kan je foto's maken?
MysticTinker schreef:Jammer dat barefoot niks is voor je, als het niet goed zit dan houdt t op natuurlijk.
Je zou altijd nog een testzadel van bv startrekk kunnen proberen, de dressuur bv.
http://buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina12_IMG_OBJ37.jpg