Kan ik rijden met een onderlegtrens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Kan ik rijden met een onderlegtrens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:18

Ik kom net van de ruitersportzaak voor een nieuw bit. Ik vond mijn oude bit (18mm) iets te dik voor hem, hij sloot zijn mond niet lekker, en merkte gewoon dat het hem niet lekker lag Lachen Dus ik het bit omgeruild. Nu heb ik hier een K&K aurigaan watertrens liggen. Hij is iig dunner, maar ook de bitringen leken mij zo klein. Mijn vraag in de ruitersportzaak of dit geen onderlegtrens was voor een stang&trens hoofdstel werd weggewuifd, en ik zou hiermee gewoon kunnen rijden. Nu kom ik thuis, en zie ik onder het prijsstickertje op het zakje 'ond. trens' staan. Betekent dit dat het wél een onderlegtrens is? Ik heb hem nog niet gepast bij mijn paard, maar kan het kwaad om met een onderlegtrens te rijden zonder stang? En hoe herken ik uberhaupt een onderlegtrens?

edit: titel aangepast Lachen
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 27-06-07 11:40, in het totaal 2 keer bewerkt

arans

Re: onderlegtrens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:34

een onderleg trens heeft bijna geen verschil met een gewone trens. Het enige verwschil is de dikte. Die is van een onderlegtrens meestal dunner (14mm).En idd met kleinere bitringen. Dat er op de verpakking trens staat betekent gewoon dat het een trens is. Met een onderleg trens kan ook gewoon gereden worden alleen is hij wel dun. Maar als dat bij de mond van je paard past is er geen probleem.

ellepel

Re: Kan ik rijden met een onderlegtrens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:51

ik rijd al jaren met een onderlegtrens,simpel omdat mijn pony een uberklein mondje heeft en zo'n bitje hem perfect past.
kan prima dus Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:54

Bedankt voor de reacties Lachen En idd, de gewone bitten passen mijn paard ook niet, hij sluit zijn mond niet meer bij 16mm of dikker. En tijdens het rijden opent hij hem dan steeds. En niet omdat ik zo hard in mijn hand ben Knipoog Dan ga ik het maar met dit onderlegtrensje proberen Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:03

enige waar je even om denken moet is dus idd dat een onderlegtrens kleine bitringen heeft zodat je je bakstukken van je hoofdstel misschien iets langer moet maken Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:49

Heb er gister mee gereden, en hij doet het er goed op Lachen Het ligt hem lekker in de mond, en het past tenminste Tong uitsteken Denk dus dat ik deze maar aanhou Ja