Ooteman zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaa_T

Ooteman zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:37

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een ander zadel en ben even benieuwd of dit zadel gemaakt is door Ooteman?
Er staat op Ooteman & daar onder staat (als ik het me goed herinner) Westwoud, ook staat er een nummer op het zadel .. Mij is verteld dat je hierdoor gemakkelijker onderdelen kunt bestellen. Maar is deze Ooteman dezelfde van de site http://www.ooteman.nl ? Aangezien ik op hun site alleen maar zadels kan vinden van andere merken of maakte Ooteman hun zadel vroeger wel zelf?

Als dit zadel gemaakt is door Ooteman zou ik ook graag willen weten wat jullie hier op bokt van de kwaliteit van deze zadels vinden.

Alvast Bedankt! Lachen
Laatst bijgewerkt door Lindaa_T op 26-06-07 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

anita

Re: Ooteman zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:43

Heb je een foto van dit zadel?

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:44

Nee, ik heb geen foto van het zadel.
Ik zal een op internet zoeken als ik een zo'n soort zadel kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:45

idd een foto + nr detail is mss handig

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:58

Het zadel ligt niet bij mij thuis, dus een foto heb ik niet maar ik zal proberen een beschrijving van het zadel te geven .. mischien herkend iemand het zo een beetje!

Het is een dressuurzadel, met weinig kniewrong en een niet al te diepe zit. Het zadel heeft een ronde achterkant en de kniewrongen zijn van dunner, gladder leer dan de rest van het zadel. Ook zit een een lijn in de midden van de kniewrongen, de singelstoten die eraan zitten hebben aan één kant veel gaatjes (het dubbele aantal van wat lange singelstoten normaal hebben, zeg maar) en aan de andere kant het gewone aantal gaatjes. Ik weet niet of dit er later in is gemaakt of het er al in zat. De stijgbeugels kunnen ook niet onder de zweetbladen gedragen worden.

Herkend iemand het zadel mischien? Of heeft iemand een foto van een zadel wat er op lijkt?

Ik zal nog even verder zoeken naar een foto van het zadel op internet.

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:56

Het kan ook zijn dat het gewoon door ooteman verkocht is en dat ze hun logo er in gezet hebben.
Zo weet ik dat Horseland bij de kn`s de kn logo`s er niet op had maar hun eigen horseland logo`s..
Zo heb ik laatst ook een zadel gezien waar dus Kootstra in stond terwijl het een hofner was. Het merk hofner stond er ook wel in maar dus ook het Kootstra logo.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:58

Voor zover ik weet verkoopt Ooteman zadels en maakt ze passend. Maar ze helemaal zelf maken? Ik dacht het eerlijk gezegd niet.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:35

Bedankt voor de reacties! Lachen
Ik vond het zelf namelijk ook al vreemd dat er Ooteman op stond, maar nu heb ik gisteren nog even goed gekeken en er staat ook op een plaatje (waarop het merk normaal staat) Ooteman! Nu kan het inderdaad zo zijn dat Ooteman het zadel ooit een passend heeft gemaakt of wat dan ook.

Maar zou Ooteman vroeger niet zelf zadels hebben gemaakt? Aangezien het zadel niet meer 1 van de aller nieuwsten is ..