uitstap regendeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

uitstap regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 18:40

ik ga per sept naar een stal zonde binnenbak. WAnt nu heb ik stal met binnenbak

Nu wil ik graag een uitstap regen deken voor hem kopen. Zodat als ik ga uitstappen hem om kan doen. MAar is het niet overtollige luxe?

of is het juist fijn voor hem. DAt als hij lekker gereden heeft en nat is van het rijden en regen. Dat hij met een uitstap deken toch een beetje drooger wordt.

oja en welke maat moet ik nemen?

zijn zweet deken is 165 of was het nou 175. Naja het gaat om me haf van 1.40

Tychootje

Re: uitstap regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:38

tsjah hier zit ik dus ook wel eens aan te denken maar eigelijk denk ik dan ook meteen weer dat et een beetje te gek word allemaal haha ik doe gewoon uitstappen en daarna op stal zetten met een zweet deken op! daarna als hij droog is gewoon zijn deken op en dan de wei weer in... veel succes er mee in ieder geval..

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:33

Ik heb er ook een gehad. Moet zeggen dat ik hem maar een keer gebruikt heb. Meestal rij ik toch binnen als het regent en dan ben ik hem niet nodig. Als ik wel buiten rij vergeet ik hem altijd klaar te leggen en vind het ook een gemartel om hem om te doen.

Het is geen overbodige luxe als je hem echt gaat gebruiken want je zadel blijft er wel mooi droog onder.
En ja over de maat. Gewoon proberen.
SOmmige merken werken namelijk met s, m, l, xl en sommige gewoon met onderlengten in cmters.. Dus kwestie van proberen.
Succes met je keuze.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:35

Ik heb een regen uitstapdeken van HH, van de winter was t echt ideaal Ja

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:11

Aangezien ik binnenkort weer te voet naar de manège moet (is een rit van bijna een uur), wou ik me ook "iets" aanschaffen dat er voor kan zorgen dat mijn zadel droog blijft tijdens een plensbui. Mijn paard en ik geven allebei niet zo om de regen maar voor mijn zadel mooi te houden, is het natuurlijk wel handig...
Ik heb er in de winkel al zien hangen van HH en BR, maar wat ik me nu afvraag: is zo'n deken niet ongelooflijk warm voor een paard?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 00:12

ik stap als de tempratuur rond de 10 graden is sowieso altijd in en uit met een fleecedeken.
als het echt barweer is en het regent en waait hard en het is koud dan rij ik hem ook met een waterdichte uitrijdeken met name ook omdat mijn paard snel last heeft van koude spieren.

Twilicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:27

Mijn vriendin (Stravero @ bokt) Heeft er ook één, die heeft ze bij Hyporama in Rotterdam gekocht! €10,- geloof ik Lachen

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:12

Het fijne van zo'n uitrijdeken als je alleen een buiten bak hebt. als je getraind hebt zijn de spieren van je paard warm, moet je dan in de kou uitstappen kan het zijn dat hij een kou op de spiere kan krijgen dus een deken is dan zeker geen luxe

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:21

Ik gebruik hem 's winters zodat ik niet de regendeken over een nat paard hoef te doen (heb geen stal of iets anders waar we droog kunnen staan) Maar dan doe ik hem niet alleen met uitstappen op.

Je moet wel opletten dat je paard echt goed afgekoeld is voordat je de deken opdoet. Dus niet meteen na het draven die deken op. Het lichaam moet de warmte kwijt

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:12

Wat betreft de maat kan je aanhouden stokmaat + 25 = onderlengte. In jou geval dus 165.
Onderlengte is 50 cm meer dan bovenlengte.

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:14

Ik heb ook een regen uitstapdeken van BR en ik moet zeggen dat ik het eigenlijk alleen gebruik in de winter als ik naar/van de binnenpiste ga/kom. Eerst stap ik binnen wat uit dan deken erop en naar stal. De binnepiste is z'on 10min wandelen van me stal dus niet zo ver maar die deken is eigenlijk wel handig. Soms gebruik ik hem zo ook wel in de winter in onze buitenpiste als het echt koud is of als het regent. Ik wil niet dat hij ziekjes word Bloos . Die deken van BR is wel goede kwaliteit, ooit is hij in de modder gevallen en heb ik het gewoon uitgespoelt met de tuinslang (koud water) en de dag nadien kon ik hem weer gebruiken.
Precious20 schreef:
is zo'n deken niet ongelooflijk warm voor een paard?
Nee hoor, ik heb een ongevoerde, er zit alleen een soort dun laagje fleece onder en dan gewoon die waterdichte stof. En in de winter als het echt koud is ben je wel blij dat je z'on (dun) laagje fleece hebt Haha! .

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:43

Ik vind het geen overbodige luxe, zo'n uitrijdeken is hartstikke handig voor als je alleen een buitenbak tot je beschikking hebt. Je paard vat dan niet zo snel kou als je in de regen gereden hebt en je kan hem tenminste lang genoeg uitstappen zonder dat hij te snel afkoelt.
Ik heb ook een waterdichte uitrijdeken en heb er al aardig wat plezier van gehad. Als het erg koud was liet ik hem ook wel eens op tijdens het rijden (hij was dan ook geschoren). Erg lang reed ik toch nooit als het met bakken uit de hemel kwam Haha! .

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:24

als het regent (en waait) en mijn paard is geschoren houd ik gewoon de hele tijd de uitrijregendeken op.

Ik vindt het voor geschoren paarden zeker noodzaak om een waterdichtedeken op te doen als het regent.

voor niet-geschoren paarden is het wel makkelijk om hem droog te houden maar niet echt noodzaak, ook vind ik het onzin eerst in de regen te rijden met niks en dan bij het uitstappen een regendeken op dat heeft totaal geen zin het paard is toch al nat dan kun je hem beter uitstappen in de regen en op stal een dikke wollen deken op doen.