zadel kapot?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Riddikulus

zadel kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 10:56

Ik zit met een probleem:
Ik leen van iemand een zadel (tweedehands ouder Stubben-zadel). Op de een of andere onnavolgbare reden heb ik twee scheuren in de beiden zweetbladen gemaakt. Ik denk dat er geschuurd is met mijn laars tegen de onderliggende singelstoot: iets anders kan ik niet verzinnen. Mijn vraag is nu: heeft iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk om deze zweetbladen bij een zadelmaker te laten maken? En zoja, wat zou me dat gaan kosten? Het is voor mij natuurlijk de vraag of het me meer kost om het zadel over te kopen (á 300 euri) of dat k het goedkoper kan laten maken. Ik ben benieuwd!

CHIR

Re: zadel kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:32

Ik zou zeggen, zoek de eerste de beste zadelmaker in de buurt op (of bel) om te vragen of er wat aan te doen is en wat het gaat kosten. Waarschijnlijk moet er een stuk leer aan beide zijden van het zweetblad aangebracht worden. Ik zou trouwens dan ook even naar je singelstoot kijken of je die kan afdekken met iets zodat ie niet weer voor schade gaat zorgen.

#Ymke#

Re: zadel kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:34

Ten eerste even 2 duimen, je bent denk ik 1 van de weinige die het zo op wilt lossen OK dan!
Ik zou als ik jou was idd even contact opnemen met een zadelmaker in de buurt om te informeren, misschien kan hij je zo een prijsopgave geven.