iemand ervaring met het merk saint lourdes?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rozzy

iemand ervaring met het merk saint lourdes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 09:53

zie titel Knipoog wie heeft er ervaring met zadels van het merk saint lourdes. Het gaat om het type Magnus Lord Emporium, maar reacties over andere types zijn ook welkom Lachen
hoe is de kwaliteit? hoe zit het? en hoe ligt het op je paard?
alvast bedankt!

Rozzy

Re: iemand ervaring met het merk saint lourdes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 18:22

niemand? Knipoog

osaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:41

jawel Haha!
zeer goede zadels voor weinige prijs. het ligt goed op je paard maar je kan ze natuurlijk niet vergelijken met een kieffer of prestige. ik heb al eens met een saint lourdes milton gereden en die zat wel lekker maar zou niet voor mij zijn om alledaags te rijden

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 09:06

bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat het in verhouding toch goede zadels zijn Lachen heb jij ervaring met het engelse of het argentijnse leer?

stafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:31

rohotje schreef:
zie titel Knipoog wie heeft er ervaring met zadels van het merk saint lourdes. Het gaat om het type Magnus Lord Emporium, maar reacties over andere types zijn ook welkom Lachen
hoe is de kwaliteit? hoe zit het? en hoe ligt het op je paard?
alvast bedankt!

Wij rijden al een jaar met saint lourdes. Ervaringen zijn zeer goed. We hebben een Milton, Bull Extreme, Tribute pro II en een Emporium in gebruik.

Bevalt ons zeer goed. Allen zijn in argentijns leder wat kwalitatief heel goed is. Je moet het wel goed onderhouden natuurlijk.

Met de zadels wordt op internationaal niveau door ons gereden in de springsport.

De Lord Emporium is te vergelijken qua zit met een type van Passier.
Je kunt op de site van passier het vergelijkbare zadel terug vinden.

Ik vindt de zadels zeker aan te bevelen en zijn gunstig geprijsd!!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 08:36

bedankt! Lachen

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:52

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord Bloos

Waar is dat merk te koop?

uptodategri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:01

Om jullie allemaal op de hoogte te brengen:
Saint Lourdes Saddlery is een zadelmakerij in Argentinie.
Zij produceren niet alleen Saint Lourdes. Dit is het eigen merk. Het is vooral een fabriek die private label produceerd bv ook voor een type van stubben op de amerikaanse markt maar dan onder een andere merknaam. Tevens voor niet verder te noemen diverse andere zeer gekende merken!!!

De zadels zitten goed en liggen goed op het paard.
Er zijn 30 verschillende types voor iedere ruiter wel iets interessant. Dus als een milton niet fijn zit is de Arwen misschien iets.
Het timberland leer is gelijkwaardig van kwaliteit van engels leer. Zeer zacht en eenvoudig te onderhouden.
Ervaringen kunnen er nog weinig zijn want ze zijn pas vanaf eind vorig jaar leverbaar in europa.
En daarvoor zijn er slechts enkele na de beurzen Spoga op de markt gekomen.

Je kunt de zadels kopen bij b.v. Mr. Ed in Rotterdam, binnenkort bij Ruiterplus rosmalen etc.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:06

ik heb ondertussen zo'n zadel en moet zeggen dat mijn ervaring erg goed is! Lachen

fazant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:19

Heb net een Milton gekocht (springzadel) uit de reeks van Saint Lourdes ... zit als een zetel, ligt fantastisch op mijn paard zijn rug en biedt me een stabiliteit boven de sprong die ik nog niet veel vond op andere zadels... Bovendien qua prijs veel interessanter dan een nieuwe Kieffer of Stübben...

In belgië aan te kopen via verdeler die met alle modellen ter plaatse komt en waarmee je zoveel kan proberen als je wil mèt stijgbeugels & beugelriemen.

Niet te vergelijken dus met een gewone winkel waar je ze ... zeer goede service!!! Voor geïnteresseerden: Axel De Grave 0472/419450

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:03

Het nieuwe type 'Dirk Demeersman' is een super springzadel verhouding prijs /kwaliteit !