iemand bekend met het Zaldi record zadel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

iemand bekend met het Zaldi record zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 22:23

ik heb geen flauw idee waar ik het neer moet zetten Haha!

maar ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met dit zadel.
ben in elk geval van plan om het aan te vragen als testzadel,maar misschien is hier nog iemand die er ervaring mee heeft?

Janine_L

Re: iemand bekend met het Zaldi record zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:46

ellepel schreef:
ik heb geen flauw idee waar ik het neer moet zetten Haha!

maar ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met dit zadel.
ben in elk geval van plan om het aan te vragen als testzadel,maar misschien is hier nog iemand die er ervaring mee heeft?

Volgens mij heeft ceesje (hier op bokt) zón zadel, dus even pm voor ervaring naar haar misschien?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:23

Ik heb hem getest maar hij past niet goed op mijn merrie. Ik vond hem zelf wel erg fijn zitten.Heb nu de Sahara.
Ik heb wel gehoord dat hij veel gebruikt wordt in de lagere klasse van de endurance.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 18:56

ik wil hem niet gaan gebruiken voor echte endurance wedstrijden,maar rijd zelf soms wel erg lang buiten.
gaat mij om de pasvorm en de enorme schoudervrijheid die deze zadels lijken te hebben.
vooral als je een dier met korte/weke rug en teruggeplaatste schouderbladen hebt lijkt me dat zo'n zadel best es goed kan passen.
ik zal ceesje es pb-en Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:58

NA --> HAR

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:40

Pb Freggel eens, die heeft er ook een gehad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:28

dank je Haha!

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:15

Ik heb een Zaldi record. En ben er erg tevreden over! Het zit heerlijk, je zit er helemaal 'vrij' in. En door het bontje over het zitvlak zit het ook heel zacht.

Verder zijn het hele lichte zadeltjes en bieden ze idd veel schoudervrijheid! De kussens van het zadel zijn wel vrij smal, die kunnen problemen geven bij de echt lange afstanden. En door die smalle kussens zou het ook wat minder geschikt kunnen zijn voor grote paarden i.v.m. de drukverdeling.

Zelf heb ik wel fenders aan het zadel gehangen, dat vond ik prettiger als gewoone beugelriemen, zo heb je net iets meer steun.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 11:44

ik heb juist een klein poownietje Tong uitsteken met een erg kort ruggetje dus zal het moeten gaan passen.
ik ga zeker testen,heb al eerder bomloos getest en beenligging en zit was bij mij in elk geval geen enkel probleem.

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:19

ellepel schreef:
ik heb juist een klein poownietje Tong uitsteken met een erg kort ruggetje dus zal het moeten gaan passen.
ik ga zeker testen,heb al eerder bomloos getest en beenligging en zit was bij mij in elk geval geen enkel probleem.

Maar de Zaldi record is niet boomloos hoor!

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:54

Even mijn ervaring met de Zaldi Record delen, toen ik op zoek was naar reviews over dit zadel kon ik er weinig vinden, vandaar na een half jaar gebruik deze review.

Het zadel zit voor mij enorm prettig door het close contact met je paard. Je wordt absoluut niet in een houding gedrukt en kunt heel vrij met je benen je paard sturen, ik heb echt het gevoel op m'n paard te zitten ipv op een zadel. Tijdens lange buitenritten is ie ook absoluut fijn. Ook genoeg schoudervrijheid voor mijn tinker met weinig schouderbespiering. Nu wat minpunten, namelijk het kanaal tussen de kussens is erg smal, het is eigenlijk nét aan (2.5 vinger breed). Het bont dat erbovenop zit beschadigt snel door druk van je benen (kale plekken). De singelstoten die eraan zitten zijn bij mijn tweedehands zadel (zadel voor de rest in goede staat) niet in beste staat en aansingelen dus niet heel makkelijk. Ook vind ik het lastig om ermee te springen door de minieme steun die je erdoor krijgt (maar ja, daar heb ik 'm ook niet voor gekocht ;) )

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:09

Het is mogelijk, bij bestelling van deze zadels een extra breed kussenkanaal te vragen
small,medium and wide.
als er niet om gevraagd wordt, of de boommaat is erg smal, wordt er door zaldi een smal of medium breedte gegeven.
http://www.zaldi.com/estaticos/view/10- ... -the-horse

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:02

Zeer oud topic!!
Hier een slotje.