[WN] Pad vraag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

konijn

Pad vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 11:41

Normaal gebruik ik bij mijn beide paarden een neopreen pad met ruggegraatvrijheid. Qua pad en qua drukverdeling bevalt me dit prima, maar waar ik minder blij mee ben is dat de paarden er zo vreselijk onder zweten.

In juli gaan we met beide paarden op vakantie en veel buitenritten maken. Graag wil ik dan een alternatief op mijn huidige pad, die wel goed druk verdeeld maar ook vocht opneemt.

Bij voorkeur wil ik er geen vermogen aan uitgeven, maar ik ben me er ook bewust van dat goed duurzaam materiaal vaak kostbaar is.

Hoop dat er mensen suggesties hebben.

DubbelFun

Re: Pad vraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:44

En pad met wollenvilt als losse inlages; neemt vocht op en kan gewassen worden.
Er zijn meerdere merken die zulke pad's voeren.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:08

Ik rijd met een vilten roperpad, die het vocht echt naar boven trekt, weg bij het paard! kost iets van €80,-

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 12:14

hebben jullie daar voorbeelden van?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:01

Ook ik nieuwsgieirg naar vilt pad.. merk, waar te koop en heel penny.. welke kleuren?

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:53

Alle kleuren, zolang het maar zwart is.
Amerikaanse ropers zijn dol op die pad, maar interesseren zich geen bàl voor kleuren.
Hij pilt wel een beetje maar dat gaat niet verder dan een beetje pilten.
waar te koop.... moet ik dat nog ècht beantwoorden? Kan niet, krijg ik een gele kaart.
Drie keer raden dus.

Rinza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:36

Subtiel vraagje Aafke, heb je die pads ook op je site staan, en prijs. Ik kan ze niet vinden...

DiamondsTex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:46

je hebt nu ook nieuwe pads. met een soort schuim of balletjes ofzo aan de binnenkant en de buitenkant is een soort rubber maar dan met gaatjes. t klinkt raar maar t werkt wel. je hebt er ook beenbeschermers van. die zijn helemaal fijn, want de pezen mogen niet te heet worden en deze ademen goed. ze zijn in ieder geval te koop bij de country mill

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:04

Sympanova heet dat en Aeropreen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 00:47

Ik houd niet neopreen. Ik heb zelf ook nog een Armasport soft pad, lijkt op neopreen maar is anders, maar qua eigenschappen zweet dat ook.

Ik vind voor buitenritten de Toklat Coolback pad (Oregon Trail Tack store) het fijnst, of anders 'pad met gel' verkrijgbaar bij Cornelie / Just Western het fijnst, blijkbaar ook net in de aanbieding Clown Heb zelf ook het idee dat de laatste het best blijft liggen.

Het schijnt dat de Grandeur westernpads (dus met dat sympanova) ook heel fijn zijn, maar heb die zelf nog niet in handen gehad.

Waarom wil je trouwens dat de pad vocht opneemt? Daar worden vooral die wollen pads bijv. ook zo zwaar van. Ik heb zelf liever dat het gewoon weg'stroomt' Lachen Overigens vind ik neopreen ook te nat Lachen

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 01:45

Paarden zweten ook nog extra onder neopreen, en het kan nergens heen. ik heb bij mijn roperpad helemaal niet het idee dat 'ie zwaarder wordt. Bovendien als je op trektocht bent en het ìs opeens heel erg warm, is het heel fijn voor je paard als je een fijne pad hebt die het zweet weghaalt bij zijn rug.
Misschien idd voor normaal rijden nietzo belangerijk als je je paard niet in het zweet werkt.
Maar neopreen zweet altijd. Ik vind het beter geschikt als tussen tweelagen spul.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:17

Als het vocht in je pad trekt, dan heb je op vakantie dus meerdere pads nodig om elke dag droog te kunnen zadelen. Wel iets om rekening mee te houden.
Voordeel van neopreen is nou juist dat het zweet lekker makkelijk afgevoerd wordt en je de pad 's avonds even afspuit en wegzet. Volgende dag weer fris en droog op je paard.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:18

hmm ... ik gebruik mijn pad dag in en dag uit... en rij intensief.. heb nergens last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:37

Dan zweet jouw paard denk ik minder dan de mijne. Die van mij is echt elke dag flink nat na het rijden. Dan red je 't niet met 1 wollen pad.