Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shaseera schreef:Als je een goed passend zadel hebt, kun je daar dan zomaar een schapenvachtje onder gebruiken? Of wordt het met een bontje eronder te krap en zou ik dan beter een grotere boom erin kunnen laten zetten?
Alina schreef:Shaseera schreef:Als je een goed passend zadel hebt, kun je daar dan zomaar een schapenvachtje onder gebruiken? Of wordt het met een bontje eronder te krap en zou ik dan beter een grotere boom erin kunnen laten zetten?
Dat meen je toch niet serieus of wel?
Ik hoop echt niet dat er mensen zijn die een bredere boom laten inzetten omdat ze zo nodig een bontje willen
Lenneke_ schreef:Zitten de witte haartjes echt alleen onder het zadel of kan je ook nog ergens anders op z'n lichaam witte haartjes bespeuren?
Lenneke_ schreef:Ik weet niet wat voor kleur je paard is, maar bij vossen komt het heel vaak voor dat er op een geven moment witte haartjes door de vacht komen
Lauraketje schreef:Volgens mij was hier al eens een topic over... Het was een topic van iemand die dus een schapenvachtje had gebruikt onder een goed passend zadel, er werd aan die persoon verteld dat het niet zoveel kwaad kon. Maar na een weekje begon zijn/haar paard een beetje vervelend te worden en toen merkte ze dat het schapenvachtje voor wrijving had gezorgd waardoor het paardje pijn had en hierdoor liep hij dus lastig.
Ik zou het in elk geval niet doen, je zadel past toch goed, waarom dan nog een schapenvachtje... Oke, ik weet het, een schapenvachtje onder je zadel toont erg mooi, maar het welzijn van je paard gaat voor niet?
groetjes
paardfysio schreef:ik zou zeker niet gaan klooien met extra onderleggers enzo.
als jezelf twijfelt of het door het zadel komt, kun je natuurlijk altijd je zadelmaker bellen en om advies vragen.
misschien moet de lucht weer aangepast worden...
Uppojono schreef:Ik heb ook altijd een schapenvacht onder m'n goed passende zadel. Mijn paarden hebben geen gevoelige rug, maar vind het ook gewoon staan. Nu is m'n zadel even bij de zadelmaker, maar ik zal het er even met hem over hebben. Waarschijnlijk weet ik het antwoord al.. :p. Maar dan zal ik het alsnog op concours doen, ik vind het gewoon heel netjes staan..
Alina schreef:Mijn bruine heeft door de hele vacht witte haartjes, kan dus ook zat
Maar.. Als je vorige zadel beroerd lag kan het idd dat je er nu pas de witte haren van ziet, die komen nl. altijd pas later
BrittKitt schreef:Tja laat dan bij de zadelmaker een zadel passend maken op de rug van je paard mét bontje. Weet je ook dat het past ofzo..