wat denken jullie van dit zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marssam

wat denken jullie van dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:41

Hallo allemaal,

Ik ben qua berichtjes niet erg actief op het forum, maar lees wel elke dag mee met allerlei topics, maar nu heb ik toch even jullie hulp nodig.

Mijn paard heeft een hele moeilijke schoft+rug voor een zadel, ze heeft een erg hoge en dunne schoft en dr rugwervels liggen ook vlak onder dr huid zeg maar.

Nou ben ik vandaag een zadel wezen passen, lag erg mooi, heel dr ruggegraat lag er vrij onder en dr schoft ook (wat bij zowat geen enkel zadel lukt)

Dit is dus de advertentie van het zadel

Het is een merkloos zadel, en de vrouw zei dat ze ze zelf liet maken.

Ik las verschillende meningen over interhippique, sommige zeggen dat de kwaliteit er erg slecht is, en voor deze prijs wil ik toch wel een goede kwaliteit zadel hebben.

Dus mijn vraag, wat denken jullie ervan? Is het de prijs waard?

Alvast bedankt Pling
Laatst bijgewerkt door Tanja op 25-06-07 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar ad verwijderd, het bespreken van advertenties van andere sites is niet toegestaan.

Manon

Re: wat denken jullie van dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:56

Op de foto ziet het zadel er wel netjes uit geloof ik, maar voor dat geld heb je natuurlijk nooit dezelfde kwaliteit als bv. Kieffer ofzo. Ik ken het bedrijf niet, dus weet verder niks over kwaliteit enzo, maar je moet het misschien vergelijken met zadelmarkt, de een vind het 3x niks en de ander is heel tevreden.

Marssam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:59

Ja, in het echt zag het zadel er ook gewoon netjes uit, maar toch is het wel veel geld, en ik ben niet zeker van de kwaliteit, maar aan de andere kant, echt bijna geen enkel zadel ligt netjes Verdrietig

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:02

Wanneer het zadel goed ligt kan je het toch proberen en eventueel na laten kijken door een zadelmaker.
Wanneer jou paard zo moeilijk is met zijn rug en bijna niks past.
Natuurlijk is het wel veel geld. Maar als het goed ligt en technisch goed in elkaar zit maakt het toch niet zo veel uit welk merk er op staat.

Marssam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:03

Dat is zo. Alleen er werd me al afgeraden daar een zadel te kopen, en ook hier op het forum zag ik slechte ervaringen (ook wel paar goede hoor)

Ik wil hem iig zelf nog even proberen, heb er zelf nog niet opgezeten Bloos

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:04

Volgens mij handeld deze mevrouw ook in zadelmarktachtige type zadels, tenminste dat is wat ik gehoord heb. Waar ik bang voor ben is dat dit soort zadels, die aan het begin dus erg mooi liggen, kwalitatief heel snel achteruit gaan. Waardoor je binnen een jaar of 2 weer opzoek kan naar een nieuw exemplaar.

Waarom zoek je niet een'merk' zadel wat min of meer 'bijna' goed ligt en laat daar een zadelmaker als ' Van Rijs' bij komen om hem passend te krijgen. Je weet dan dat je zadel 100% ligt en kwalitatief 'hoogwaardiger' is?! en er misschien wel twee keer langer plezier van hebt, net als de rug van je paard

Marssam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:07

Ik heb idd op de site zitten kijke van van Rijs, wilde nog bellen zaterdag, maar was al na 17.00uur, vandaag waren ze gesloten, dus besloot k zelf even op pad te gaan Haha!
Heeft van Rijs dan ook goedkopere zadels, rond deze prijsklasse, op de site zag ik alleen hele dure zadels Bloos!

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:08

Zo heeft iedereen een eigen mening. Er zijn ook mensen die slechte ervaringen met kiefer hebben. En daar leg je al gauw bergen geld voor neer.
Ook zeggen er die nooit iets anders willen dan stubben.
Wanneer die op een zadel gaan zitten dat helemaal geweldig zit en geen stubben is merken ze het eerst niet tot ze het merk zien. Kijk gewoon naar wat je zelf prettig vind.
Het ligt goed op je paard.
De prijs is goed.
Het zadel ziet er mooi uit.
Hoe zit het met eventuele garantie?
Laat het nakijken door een goede zadelmaker, die kunnen meestal wel vertellen of het zadel goed in elkaar zit.

Marssam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:10

Ik denk (nog niet gevraagd) dat je geen garantie krijgt, zal het idd eens navragen.
Maar kan een zadelmaker het zadel sowieso passend maken, mocht het volgens hem toch niet helemaal passen?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:11

Niet doen, zo'n zadel zit echt met een paar popnagels in elkaar en het leer is ook van ordinair op elkaar gelijmd restafval...

Werkelijk waar doodzonde van je bijna 400 euro.
Tweedehands rossner of jc heb je ook voor dat geld, is kwalitatief een heel stuk beter.

Marssam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:14

Maar om aan 2ehands merkzadels te komen kan ik toch ook terecht bij bv. van Rijs? of heeft die alleen nieuwe?

Want ik kan sowieso geen zadel van een foto kopen, dus er eentje via marktplaats kopen is dan al wat lastiger. met die lastige rug van dr Duivel

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:16

Je kan je geld idd veel beter besteden aan een tweede hands van een beetje bekend merk - die zijn vaak gewoon helemaal passend op je paard te maken.
Denk dat bijv. een Van Rijs dat idd ook kan leveren.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:49

Van Rijs heeft ook tweedehandszadels, naar mijn weten!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:43

Van rijs heeft inderdaad ook tweedehandszadels, en ook een passervice! Dan komen ze bij jou thuis met een hoop zadels om te passen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 00:30

Sowieso iemand ernaar laten kijken die er ECHT verstand van heeft , want meerdere boommaten qua breedte om uit te kiezen is leuk , maar dat wil nog niet zeggen dat de ronding van de boom en kussens ook met de ronding van de rug overeen komt , of dat het zadel echt goed ligt , of dat het echt bij jullie als combinatie past. De breedte-maat is maar 1 van de dingen waar je op moet letten , dus het bestaat niet dat deze zadels op elk paard passen , dat is gewoon onmogelijk omdat de rondingen van de rug zo ontzettend verschillend zijn tussen het ene of het andere paard.

Als je er niet al teveel aan uit wilt geven zou ik zelf altijd voor een gebruikt zadel gaan van degelijke kwaliteit. Dan zie je hoe het zadel zich gedraagd na langdurige belasting en kun je laten kijken of het ECHT een degelijk ding is dat nog goed recht enzo is. Want dat blijkt altijd pas na een tijd gebruik Lachen

Marssam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 11:46

oke, dank jullie wel Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:49

ik denk dat je veel beter af bent met een tweedehands merkzadel.
voor die prijs kan iemand geen goed zadel maken, nieuw,
dan zit er wss een aluminium boom in en is het leer net karton.
ik vind het niet veel geld voor een nieuw zadel, dus verwacht ook weinig kwaliteit.
bel een goede zadelmaker, en geef liever wat meer uit aan een goede tweedehandse

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:59

Nou , een aluminium boom dat is anders geen troep hoor , dat wordt nog vrij prijzig Haha!

Eerder waaibomenhout meestal bij de goedkopere zadels Knipoog

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:07

ik zou ook dit geld uitgeven aan een goed tweedehands zadel. Dan heb je sowieso goede kwaliteit en hoef je niet binnen de kortste keren weer op zoek naar een nieuw zadel.
Goedkoop is duurkoop zegt men wel eens..
Een gloednieuw zadel vind ik persoonlijk sowieso niets, want je geeft een hoop geld uit en als er een beschadiging op komt is dat super zonde! Een tweedehands zadel kan tenminste gewoon normaal gebruiken zonder dat je bang hoeft te zijn voor krasjes/gebruiksschade.

Loraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:10

eigenwijs23 schreef:
Wanneer het zadel goed ligt kan je het toch proberen en eventueel na laten kijken door een zadelmaker.
Wanneer jou paard zo moeilijk is met zijn rug en bijna niks past.
Natuurlijk is het wel veel geld. Maar als het goed ligt en technisch goed in elkaar zit maakt het toch niet zo veel uit welk merk er op staat.

hier ben ik het helemaal mee eens Ja
wel goed laten nakijken inderdaad Ja
beter een duur zadel, wat goed past dan een goedkoop zadel wat niet past zeg ik altijd maar Knipoog

Marssam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:25

ik ben gister bij van Rijs langs geweest en die bellen van de week voor een afspraak om zadels te komen passen Pling