Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aafke_ schreef:Bij ons is het zo, dat wij bij het opmeten ook de hoek van de rug noteren, en bij het inzitten hebben we een bok waarbij we het zadel zó neer kunnen leggen dat die hoek ook overeenkomt met het paard waarvoor we op dit moment werken. Voor een overbouwt paard bouwen we de zit al wat op, zodat je toch weer recht zit, en dat zal bij het inzitten dan ook net zo zijn als wanneer je zadel op je paard ligt.
Aafke_ schreef:DD, nee, het gewicht wordt weer beter verdeelt, want je zit nu weer natuurlijk rechtop. In balans dus.
Dinopino schreef:Wat bedoel je met produktiemodellen? Dat zou een zadel zijn met een geheel op mijn paard gemaakte boom via 3d techniek. Met terugnemen bedoel ik dat wanneer je zadel na een jaar niet past hij het voor 150,00 minder weer gewoon terugneemt of het voor 150,00 euro weer pas maakt.
Hoe hij dat technisch verwerkt in zijn boekhouding weet ik niet.
Citaat:A good custom saddle is made with emphasis on fitting the rider more than the horse. This is done to eliminate rider movement in he saddle, thereby eliminating pressure points on the horse a much as possible.
Dus wel of niet custom-made élk paard heeft gemiddeld elke 3 a 4 jaar een ander zadel nodig.Citaat:An animal’s body is constantly shifting both in condition and in conformation. A saddle which is very comfortable for a horse at 3 years of age will set differently when he is 7, 12, 15.