Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paardfysio schreef:iets heel anders:
je kunt ook de druk op de knie veranderen door een aparte steunzool in je schoen of laars (podotherapeut)
en door beweegbare beugels of gpg-beugels.
ptricia schreef:Ik heb hier geen verstand van. Maar zou je open staan voor een ander soort zadel. Ik heb nooit op een Australisch Stock zadel gereden, maar misschien zou je het een tijdje kunnen proberen met zoiets.
Een ik denk dat het ook goed is uit te vinden hoe je het beste rijd. Heb je meer pijn als je met hele lange beugels rijdt en je been bijna loodrecht naar beneden houdt. Of vind je het prettiger om met hele korte beugels te rijden. Rijd je prettiger met korte beugels dan komen springzadels inderdaad in aan merking. Maar krijg je je vooral pijn als je met korte beugels rijdt en je knie veel moet buigen, dan kan je denken aan dressuur zadels, of misschien zelfs een Stock zadel of western.
Het is vooral een kwestie van uitproberen, en goed maar je eigen gevoel luisteren.
Henrieke schreef:Ik kan je iig verende beugels aanraden! Dit helpt ook heel goed tegen pijn in de knieën, heb dit zelf namelijk ook, alleen lang niet zo erg als dat jij beschrijft.
Maya schreef:Is een middenklasse zadel van zo'n 1300/1400 euro.
Ukkiee schreef:paardfysio schreef:iets heel anders:
je kunt ook de druk op de knie veranderen door een aparte steunzool in je schoen of laars (podotherapeut)
en door beweegbare beugels of gpg-beugels.
Ik heb al steunzolen, daar ligt het bij mij niet aan. Ik loop al bij de fysiotherapeut dus als het daaraan had gelegen dan had ik al opnieuw bij de podo gezeten. Het gaat hier echt om mijn knieschijf en die banden daaromheen. Die zijn erg geïrriteerd. Soms doet het bij stilzitten al pijn.ptricia schreef:Ik heb hier geen verstand van. Maar zou je open staan voor een ander soort zadel. Ik heb nooit op een Australisch Stock zadel gereden, maar misschien zou je het een tijdje kunnen proberen met zoiets.