Goudkleurige stijgbeugels mooi houden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tatt_x

Goudkleurige stijgbeugels mooi houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:15

Ik heb een maand of 2 geleden goudkleurige stijgbeugels gekocht.Ze waren erg duur, en ik heb er heel erg lang op moeten wachten, maargoed, ik had ze en was er ook erg blij mee.

Maar nu na 2 maanden lijkt het goud er af te gaan en is de glans ook helemaal weg.Ik heb product gekocht van Sprenger, speciaal om gespjes, stijgbeugels en bitten schoon te maken, maar dat helpt nauwelijks.

Heeft er iemand een tip hoe je goudkleurige stijgbeugels terug goud krijgt en terug kan doen glanzen ?

tientjeh

Re: Goudkleurige stijgbeugels mooi houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:21

ik leg mijn aurigan bit altijd in kokend water met een beetje basterdsuiker.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:43

Als het goudkleurige laagje loslaat zou ik teruggaan naar de winkel of de fabrikant aanschrijven. Je mag verwachten dat ze langer dan 2 maanden mooi blijven. Heb je het aankoopbewijs nog?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:48

Waarschijnlijk worden ze dof? Dat is oxidatie en normaal voor dat soort materialen (helaas). Je kunt het eraf poetsen met Brasso, maar wat ik persoonlijk nog veel fijner en beter vind werken zijn de poetswatten van Nevr Dull:
Afbeelding

Een goed gesorteerde ruitersportzaak heeft het waarschijnlijk wel, maar je vind het ook nog wel eens bij de betere auto- of motorzaak. (Niet de Halfords ofzo)

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 18:13

Ik had er geen aankoopbewijs bij..

Margreet; Die zal ik dan eens ergens zoeken, heeft er iemand misschien een huis-tuin-keukentip waar ik voorlopig even mee verder kan want ik heb geen speciale producten in huis..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:17

Middeltje om zilver te poetsen toevallig wel in huis? Daar gaat het ook mee. Brasso verkopen ze ook nogal eens gewoon bij de supermarkt, een grotere AH ofzo is nu nog wel open Knipoog

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:39

Ik heb ook een koperkleur bitje en beugels. Ik gebruik altijd Nevr dull. Eerst ff een poosje weken in biotex water en dan met nevr dull. Dan zijn ze als nieuw!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:26

Tatt_x schreef:
Maar nu na 2 maanden lijkt het goud er af te gaan en is de glans ook helemaal weg.

Hoe bedoel je dat? Bladdert het eraf of lijkt het meer gesleten? Heb je een foto?

Waar heb je ze gekocht? Als je ze in de winkel hebt gekocht en je moest er lang op wachten dan weten ze je naam toch?

Ik zou niet met allerlei producten in de weer gaan met de kans dat het erger wordt. Laat je informeren door de verkoper.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:29

Even naar de C1000 voor een potje koperpoets Lachen
Doet echt wonderen Ja
Sprengerspul voor je bit werkt ook super Lachen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:30

Argentaan/Aurigan (en dat zal het wel zijn gezien de prijs) wordt nou eenmaal dof, dat is heel vervelend, maar heel normaal en er ook zo weer af te poetsen met het juiste spul. Daar zal een verkoper echt niks aan kunnen doen. Poetsen dus!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:32

Klopt, na een tijdje worden je koperkleurige beugels, bitten en sporen nou eenmaal dof en vreemd van kleur.
Dat is puur de werking van het materiaal Lachen

Enige oplossing: netjes bijhouden en poetsen Lachen

Zoraida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:34

koperpoets

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:42

Als je er helemaal niks aan doet gedurende lange tijd, dan wordt het zelfs groen Extreme duivel

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:53

heb zelf ook stijgbeugels van Argentaan, enige wat je kan doen, ( als het echt argentaan of aurigan is tenminste !) is poetsen en inderdaad als je lang er niets aan doet worden ze zelfs groen , maar dan weet je wel zeker dat het argentaan of aurigan is !

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:05

klopt...ik heb aurigan bitten.. argentaan beugels-sporen..hoofdstel gespen ook koper...ik maak ze weer mooi met dat spul van sprenger speciaal voor: chroom-goudkleurige-rvs metaal werk....werkt echt goed..maar idd de bitten verkleuren snel weer..

gewoon regelmatig bijhouden...

popika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:01

ja ik doe de bitten er ook mee, dat spul van sprenger is fijn, beetje poetsen en het ziet er weer uit als nieuw

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:55

Ik gebruik ook koperpoets(gewoon in de supermarkt te koop) en eens in de zoveel tijd om het echt weer super te krijgen Leg ik het koperwerk in een emmer op de bodem, doe hier een flinke laag as over zodat alles onder het as zit.
Giet hier 1 of 2 flessen huishoud azijn bij en laat het lekker bruizen. en daarna weer oppoetsen met koperpoets, dit scheelt heel wat werk en het werkt super.

Dit is echt een grootmoeders recept wat ik van iemand heb gekregen(en deze had dit van haar oma) en wat super werkt Knipoog

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:25

Bren79 schreef:
Ik gebruik ook koperpoets(gewoon in de supermarkt te koop) en eens in de zoveel tijd om het echt weer super te krijgen Leg ik het koperwerk in een emmer op de bodem, doe hier een flinke laag as over zodat alles onder het as zit.
Giet hier 1 of 2 flessen huishoud azijn bij en laat het lekker bruizen. en daarna weer oppoetsen met koperpoets, dit scheelt heel wat werk en het werkt super.

Dit is echt een grootmoeders recept wat ik van iemand heb gekregen(en deze had dit van haar oma) en wat super werkt Knipoog

Daar ben ik het mee eens!!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 22:21

Mijn moeder had nog een hele fles koperpoets staan, dus heb ik dat erop gedaan, en goed gepoetst.Daarna dat spul van sprenger er ook nog op.Eerst zag ik niet echt veel verschil, maar de dag erna zag ik dat ze weer helemaal perfect goudkleurig waren en echt super glansden !

Ik heb mijn trucje gevonden Haha!
Bedankt allemaal !