Beenbeschermers in pony maat...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Beenbeschermers in pony maat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 15:45

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar goede beenbeschermers (degene die ook de kogel beschermen) in ponymaat.

Helaas lijkt alles wel cob en full maat te zijn Huilen

Ik weet dat de grootste doelgroep met pony natuurlijk kinderen zijn en die hebben meestal niet zoveel te besteden, maar ik heb toch wel moeite om goed kwaliteit spullen te vinden in een pony maat (kleine D)...

pmarena

Re: Beenbeschermers in pony maat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:55

Ik zou dan gewoon bij de normale beschermers kijken welke je het meest aanspreken , en die bestellen in pony-maat. Vaak kan dat wel maar moeten ze wel speciaal besteld worden omdat winkels ze niet op voorraad houden omdat ze vaak eeuwig blijven liggen Knipoog

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:28

Naar wat voor beschermers ben je op zoek?
Kogelbeschermers? Peesbeschermers?

Ik gebruik zelf het liefst pees -en kogelbeschermers van Eskadron voor mijn c pony Ja. Sluiten mooi aan, schuren niet.
Verder hebbben Br en Norton ook ponymaten. Maar die vallen wat ruimer dan Eskadron.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:48

Ik heb die van BR. Dit zijn prima peesbeschermers! Knipoog

Hele fijne, maar hele prijzige, zijn die van Action (volgens mij). Deze hebben een hele fijne pasvorm en ze hebben ze zeker in maat pony. Een verzorgpony had deze ook (was ook D maat). Ingrid van Berlo heeft ze!

edit: de site ligt er momenteel even uit, www.ingridvanberlo.nl

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 16:51

pmarena schreef:
Ik zou dan gewoon bij de normale beschermers kijken welke je het meest aanspreken , en die bestellen in pony-maat. Vaak kan dat wel maar moeten ze wel speciaal besteld worden omdat winkels ze niet op voorraad houden omdat ze vaak eeuwig blijven liggen Knipoog

Ja, dat is inderdaad ook een idee... Ben alleen bang dat het heel lang duurt voor je ze binnen heb, of valt dat wel mee?

urselin schreef:
Naar wat voor beschermers ben je op zoek?
Kogelbeschermers? Peesbeschermers?

Ik gebruik zelf het liefst pees -en kogelbeschermers van Eskadron voor mijn c pony Ja. Sluiten mooi aan, schuren niet.
Verder hebbben Br en Norton ook ponymaten. Maar die vallen wat ruimer dan Eskadron.

BR heb ik ook naar zitten kijken, die hebben dan maat S maar hoe valt dat dan weer? Ik heb best een ranke D pony met fijne beentjes dus dat zal dan snel te groot zijn... Scheve mond

Heeft Eskadron ze ook in het wit? Kon alleen blauwe en groene vinden bij onze winkel (en natuurlijk alleen cob en full Knipoog )

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 16:51

zap schreef:
Ik heb die van BR. Dit zijn prima peesbeschermers! Knipoog

Hele fijne, maar hele prijzige, zijn die van Action (volgens mij). Deze hebben een hele fijne pasvorm en ze hebben ze zeker in maat pony. Een verzorgpony had deze ook (was ook D maat). Ingrid van Berlo heeft ze!

edit: de site ligt er momenteel even uit, http://www.ingridvanberlo.nl

Thanks Lachen ga meteen even spieken Haha!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:54

Malibu schreef:
BR heb ik ook naar zitten kijken, die hebben dan maat S maar hoe valt dat dan weer? Ik heb best een ranke D pony met fijne beentjes dus dat zal dan snel te groot zijn... Scheve mond

Heeft Eskadron ze ook in het wit? Kon alleen blauwe en groene vinden bij onze winkel (en natuurlijk alleen cob en full Knipoog )

Br heeft maat pony als het goed is.
De strijklappen waren voor mijn c'tje te groot, die van Eskadron passen weer wel goed.
Peesbeschermers van Br sluiten wat minder mooi aan, maar ze passen wel. Eskadron zit perfect bij mijn pony.

Eskadron heeft meerdere kleuren. Misschien dat de ruitershop bij jou in de buurt een catalogus heeft met alle kleuren erin?
Wit levert Eskadron in ieder geval Ja

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:58

ik heb ook een vrij ranke d pony maar die heeft kogelbeschermers en peesbeschermers van br in maat cob, pony past ze ook nog net maar de verkoopster zei toen tegen mij dat dat ook eigenlijk voor a/b pony's was en cob voor c/d pony's. dus ondanks haar iele pootjes heeft zij toch de cob maat van br nodig, die van eskadron zijn juist te groot bij mijn pony.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:36

Ik heb een c pony, die ik overigens al jaren niet meer rijd, maar die heefft altijd cob beschermers gehad. Nooit problemen gehad en die heeft echt fijne beentjes. In mijn profiel staat wel een foto.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:39

De ponymaat van BR valt als een COB. Ik had namelijk strijklappen en peesjes van BR (maat pony) voor mijn Fjord en E-pony, paste perfect. Maar bij mijn welsh A/B moest ik het niet proberen, daarvoor waren ze net wat groot waardoor ze meer in de weg zaten.

Voor een D/E-pony kan je gewoon de ponymaat van BR nemen Lachen BR heeft sowiso alleen pony en full Knipoog

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 08:31

Ik zoek ook fijne beenbeschermers voor de achterbenen. Xara tikt zich op een rare plek open iedere keer, waardoor er langzaam aan steeds meer lidtekenweefsel op komt, want iets uitsteekt en wat ze dan weer opentikt. 3-in-1 beschemers ben ik niet zo'n voorstander van, er zit geen versteviging aan de binnenkant. Ik heb deze gezien bij de paardendrogist, die vond ik er wel fijn uitzien voor de achterbenen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:35

dat br alleen pony en paardenmaat heeft klopt niet want ik heb zelf voor mijn pony maat cob, de meeste ruitersportzaken hebben die maat niet veel op voorraad omdat er niet veel verschil is in grote met maat pony maar de klittenbanden zijn wel iets langer en het beschermgedeelte scheelt maar een halve centimeter. ik heb die van mij ook gewoon laten bestellen bij de ruitersportzaak, anders kon ik er ook niet aan komen.

osaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:39

in de br'tjes heb je de ponymaat en in allemaal toffe kleurijke kleurtjes :p

(jaja kleurrijke kleurtjes:p)