Wow, das een hele titel Ik zal even uitleggen: Mijn paard is allergisch/gevoelig voor Neopreen. Zij krijgt daar kale plekken van. Ik gebruik peesbeschermers zonder nepreen voering, maar nu heb ik nieuwe nodig. Het probleem is alleen dat de meeste beschermers wel een neopreen voering hebben. Sterker nog, ik kan er geen vinden zonder. Wie heeft er misschien tips voor mij? Tips voor een andere manier van beschermen zijn ook welkom. Ik ben alleen niet zo'n fan van bandages.
Ik ken een paard dat ook allergisch is voor neopreen. Zij heeft gewooon (nep)bont in haar beschermes ipv neopreen. En net als de singel; gewoon leer -of katoen of iets dergelijks nemen.
Je kunt ook zo'n zelfklevende bandage er onder doen, gewoon een dun randje zodat het been niet met de neopreen in aanraking komt? dat deden ze in italie in ieder geval
Mijn paard is ook allergisch voor neopreen.... Veredus peesbeschermers zijn er idd met leer. Maar ook in de Ukal catalogus staat 1 paar zonder neopreen voering ( 44 euro ). Of lamsvel idd, in reclames beweren ze altijd dat wol in de zomer koel is. maar of dat echt zo is ???