Nieuw zadel; kompleet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Nieuw zadel; kompleet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:11

Aangezien ik nog nooit een nieuw zadel heb gekocht Haha! vroeg ik me af of ze standaard compleet of zonder toebehoren verkocht worden. Of hangt dat echt van de winkel af?

Het gaat trouwens om een Kentaur Medea II voor 850,-

(ik kan uiteraard bellen om het te vragen, maar ik wil graag wat onderhandelen, dus is het handig te weten wat standaard is)

#Ymke#

Re: Nieuw zadel; kompleet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:12

Ja en nee, het wisselt heel erg per winkel. Gewoon l*llen als brugman en dan zijn ze meestal wel schappelijk Haha!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:12

Volgens mij staat er altijd bij 'met of zonder toebehoren'.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:13

Meestal is het kaal geen singel e.d.
De duurdere merken leveren er meestal wel beugels en beugelriemen bij, maar een singel, dekje komen er extra overheen.

Als er beugels en riemen bijgeleverd worden zijn het wel de standaard beugels.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 15:41

Ok, dus het is redelijk om er beugels + riemen bij te vragen, singel is uitzonderlijk.
Betaal je normaal ook voorrijkosten als je een nieuw zadel koopt in die prijsklasse?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:29

voorrijkosten betaal je eigenlijk altijd (tenminste wat ik meegemaakt heb Knipoog ). Ik heb ook mijn beugelriemen, beugels en singel zelf moeten kopen. Extra erbij!

Waar je in ieder geval wel op moet letten is dat als je dit erbij moet kopen, je niet automatisch datgeen overneemt wat ze bij zich hebben. Dit deed ik wel, met het gevolg een abnormaal dure singel erbij te kopen Bloos , ach dat doe ik ook maar 1 keer Haha! Tong uitsteken

Veel plezier van je nieuwe zadel als je eruitkomt Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:31

Toen ik mijn zadel kocht was het ook exclusief, en toen maakte ik een opmerking van dat er voor dat geld toch wel beugels, beugelriemen en een singel bij zaten, en toen kreeg ik dat, + een dekje voor onder het zadel erbij.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:33

batje schreef:
Ok, dus het is redelijk om er beugels + riemen bij te vragen, singel is uitzonderlijk.
Betaal je normaal ook voorrijkosten als je een nieuw zadel koopt in die prijsklasse?

Riemen + beugels kun je er inderdaad vrij makkelijk bij krijgen, ook onderhoudsmiddelen en een zadelhoes is meestal niet zo'n probleem.

Ik heb overigens beide keren (2 zadels nieuw gekocht) geen voorrijkosten hoeven te betalen. Dit ging om een goedkoop zadel (Wintec) en een duur A-merk, bij 2 verschillende winkels overigens.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:55

Ik heb 2 keer een nieuw zadel gekocht, die waren helemaal compleet.
Mocht zelfs zelf uitzoeken wat voor materiaal ik er bij wou, de enigste singel die ik dan net niet mocht kiezen was de schumacher.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:55

compleet..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:06

Kijk, dat zijn de betere berichten! Lachen Ik was er eigenlijk automatisch vanuit gegaan dat ik er een mooie hoes enz bij zou krijgen. Ben dus blijkbaar een beetje verwend Tong uitsteken

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:30

Die katoenen hoezen zitten bij er bij Stübben en Passier in ieder geval standaard bij. Die dingen kunnen echt geen vermogen kosten , evenmin de hoezen zoals sommige winkelketens ze met hun logo e.d. bij doen.

Pingelen en rondshoppen voor een zadel kan een hoop schelen in de prijs.
De voorrijdkosten vervallen bijna altijd bij de aanschaf van een, al dan niet nieuw zadel bij de meeste zadelverkopers.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:50

Bij mijn zadel zaten beugels, riemen, singel en hoes. Ik had al goede beugels, dus ik hoefde er niet nog een paar bij. Ipv de beugels kreeg ik er toen een dekje bij.

Voor het passen hoefde ik niets te betalen, mits ik ook daadwerkelijk een zadel bij hun kocht. Vind ik wel logisch.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:51

In de winkel waar ik werk mag je voor een bepaald percentage van de waarde van het zadel spullen uitzoeken. Wat dat je er bij wil hebben maakt niets uit.
Hierboven wordt rondshoppen voor de goedkoopste prijs genoemd.
Wat je beter kunt doen is rondshoppen voor service, iets wat in mijn ogen belangrijker is als een paar euro's meer of minder. En met service bedoel ik niet het eenmalig aanpassen en eenmalig opvullen. Heel belangrijk, dus van te voren es goed rondvragen naar meningen en ervaringen van andere met de bewuste verkoper kan je veel ellende besparen.
Laatst bijgewerkt door Unity op 02-07-07 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:53

mijn zadel was officieel ook kaal, maar ik heb er nog beugels, beugelriemen en singel bij weten te l.ullen, en er nog 100 euro afgekregen, haha, maar het was nog steeds geen goedkoop zadel (KN tango)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:01

Ik heb inderdaad erg goede verhalen over deze zadelmaker gehoord, dus wil idd erg graag bij hem kopen. Helaas is de service wat lastiger (hij komt niet graag langs) maar het feit dat hij wel weet waar hij het over heeft is inderdaad het belangrijkst Lachen
Bedankt voor de info, weet nu een beetje wat ik er bij kan vragen Schijnheilig

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:38

Ik heb een tijdje geleden ook een nieuw zadel gekocht en deze was inprinciepe kaal, maar ik heb er ook beugels, beugelriemen, een singel een dekje bij gepingeld.
Daarnaast had ik geen voorrij kosten, omdat ik een zadel had gekocht. Als ik geen zadel had gekocht moest ik die wel betalen