Mijn nieuw zadel...dat niet past :-((

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shakir

Mijn nieuw zadel...dat niet past :-((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 00:10

Jett_

Re: Mijn nieuw zadel...dat niet past :-((

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:12

Je past een zadel toch ook eerst voordat je em koopt Verward

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:13

VeryWell schreef:
Je past een zadel toch ook eerst voordat je em koopt Verward

Lijkt mij ook een logischere volgorde. Wel jammer dat het niet past, het zadel ziet er wel heel mooi uit (puur uiterlijk dan he)

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:14

lijkt mij ook wel even slim om eerst te passen... Niet zo vreemd anders dat ie niet past...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:14

Da's balen...dat wordt terug sturen.

Een zadel kun je bijna niet via de post bestellen. Als het dan past heb je echt puur geluk.
Het is het beste om een zadel idd eerst te passen voordat je het koopt. Het is zo'n lastig product!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:16

Je had hem idd eerst moeten passen, dat had een hoop teleurstelling kunnen voorkomen. Via de telefoon of internet kan een zadelmaker niet bepalen of iets past op je paard. Dan moet ie toch echt langs komen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:19

Een zadel koper per post ,het moet niet gekker worden! Verward
Gauw terugsturen die handel, en een zadel kopen bij een Echte zadelmaker!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:09

Shakir schreef:
ik had het nog gevraagd aan de zadelmaker, en die stelde me gerust.

Maar wat had je dan gevraagd aan de zadelmaker? Heeft hij zadel en paard dan wel samen gezien?
Je bericht is wat dat betreft nogal onduidelijk, geef eens wat toelichting?

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:49

Zo op de foto te zien ligt het zadel nogal naar voren, maar buiten dat lijkt het ook wat te lang. Kijk nog eens hoe het ligt als je het wat verder naar achteren schuift (schouder moet vrij zijn)

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:51

Zo'n zadel KUN je niet testen. Ofwel op maat laten maken door de zadelmaker (1250 euro) ofwel tweedehands kopen in Frankrijk (in Belgie en Nederland vind je niet zo'n zadel).
De verkoper van dit zadel woont 500 km hier vandaan, had geen mogelijkheid om het te passen. Ik wil persé zo'n zadel, maar heb het geld niet om het nieuw te kopen.
Toen ik zag dat er een tweedehandse te koop stond waar ik al zo lang van droomde: Selle Médiévale, ERA THcuir heb ik de zadelmaker direkt gemaild.
Ze verzekerden me dat dit zadel zou passen voor mij en m'n paard. Ze konden me echter geen foto doorsturen.
Het zadel stond ook op een andere site te koop. Ik heb die persoon gecontacteerd en vroeg of het dat zadel betrefte die bij Thcuir te koop stond (was dezelfde prijs, echt toeval dus, zo'n zadels vind je bijna niet in okkazie). Die dame zei ja en ze verzekerde me ook dat dit zadel hem zou passen nadat ik foto's en beelden doorgezonden had van m'n paard.
Wat blijkt? Dit zadel was niet dat van op de site van THcuir. Het was een andere okkazie.
Ik heb pech. Zuiver misverstand en terugsturen is onmogelijk.
Dit model van een Spaans zadel is het enige dat zou passen voor hem omdat de echte Iberische zadels gemaakt zijn voor Iberische types met rechte ruggen. Deze is geconstrueerd op een boom van een trekkingszadel en moest het de juiste maat zijn ware het ideaal geweest.
Nu, het is een echte tegenslag, maar zal het terug proberen te verkopen, desnoods blijft het een decoratiestuk voor in huis Huilen
http://i7.tinypic.com/4qxvof7.jpg
De borstriem:
http://tinypic.com/view.php?pic=5znxkao

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:54

waarom is terugsturen onmogelijk.. wat een gedoe voor een zadel neem toch een ander merkje!

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:55

Ik heb mijn zadel via MP onder rembours en het past alledrie mijn paarden Vork
so lucky

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:56

Tja, zadelmakers op papier hoeven ook niet altijd alles te weten. Als hij had betwijfeld of het paste had jij het zadel nooit besteld natuurlijk. Het is erg makkelijk om te zeggen dat het past vanaf een plaatje maar eerlijk waar niet mogelijk.

Ik ken er wel meer dat de zadelpassers een zadel voorstellen, want dat past altijd. Zodra je het dan erop legt om te passen en proef te rijden toch niet..

Jammer, maar helaas. Succes met weer verkopen dan maar. Er zit weinig anders op denk ik Knipoog

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:59

ELpatcho schreef:
waarom is terugsturen onmogelijk.. wat een gedoe voor een zadel neem toch een ander merkje!

Ja, jij bent lekker makkelijk Clown De ts wil dit merk zadel gewoon graag Knipoog

Veel succes met het verkopen van dit zadel! Hoop dat het lukt om echt degene te vinden die je wilde hebben en dat ie past Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:02

noujah iets heel graag willen hoeft nog niet te betekenen dat je dat alles moet krijgen! iedereen wilt wel heel graag wat! maar niet iedereen krijgt het! dit klinkt als onmogelijk,, valt niet te passen en niet in NL te koop, ik bedoel hoe veel zadels gaat ze nog kopen voordat ze een passende heeft gevonden?

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 15:20

Huh? Wat bedoelt u daarmee? Duh, als ik geld uitgeef aan iets koop ik wat ik graag wil en niet wat ik niet wil, zo simpel als kouwe pap! Ik hou niet van Engelse zadels of westernzadels en al helemaal niet van boomloze zadels zoals de meeste hier te koop in Belgie of Nederland. Het zadel is onder andere voor een foto-shoot voor m'n verhaal dat ik aan het schrijven ben, het moet een dergelijk soort zadel zijn. Ik bepaal toch zelf wat ik wil kopen of niet? Dit hier is een jammerlijk misverstand, da's al. Wat een vernederende laffe opmerking, hoeveel zadels gaat ze nog kopen. 't Is m'n eerste .

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:24

nee het is geen aanval maar is het realistisch haalbaar zown zadel?

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:26

ELpatcho schreef:
noujah iets heel graag willen hoeft nog niet te betekenen dat je dat alles moet krijgen! iedereen wilt wel heel graag wat! maar niet iedereen krijgt het! dit klinkt als onmogelijk,, valt niet te passen en niet in NL te koop, ik bedoel hoe veel zadels gaat ze nog kopen voordat ze een passende heeft gevonden?

Sorry hoor. Wilde er alleen maar mee zeggen dat het voor jou toch niet uitmaakt als zij lang op zoek is naar een zadel dat ze graag wil. Of stoor je je eraan?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:29

haha neej maar dit is bokt hier geven mensen hun mening! net zoals jij misschien bij een foto zal afvragen of sporen en zweep echt nodig zijn (voorbeeld) alsof jij je daar aan stoort!

ik vraag me gewoon af of het realistisch is verder niks!

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:34

Ok Knipoog

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:39

Jammer! Ik hoop dat je ooit nog een passend zadel kunt vinden, en misschien wel ruilen. Haha!

ELpatcho schreef:

Waar slaat dit nou weer op Verward Ze mag toch zeker wel een doel hebben?
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 21-06-07 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:43

@ pikeur lees dan ff de andere post ik ga het natuurlijk niet elke keer uitlegge!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:48

Is het aan jou om te bepalen of het realistisch is ja of nee?

Tja zonde dat het niet past. Is er echt geen dealer te vinden die wat meer deze richting op woont?
En iemand die vanaf een foto kan zien dat het past vind ik ook wel apart.. Dan zou ik toch eerst de maten van mn paard opsturen denk ik voor ik het zou geloven Nagelbijten / Gniffelen

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:41

Begrijp nu wat je bedoeld El patcho, sorry, zit wat verveeld met de situatie en ben wat geprikkeld. De verkoper zegt dat het haar zadel was op de site van de ontwerper van dit zadel en de ontwerper (die me gezegd had dat er geen enkel probleem was, niet voor mij, niet voor het paard en het zadel ons zou passen) zegt van niet, 1 van de twee liegt dus.
Het is realistisch haalbaar...mocht ik een maatj 3 vinden ipv een maatje 2. Het voordeel aan dit zadel is:
1. Heeft een zeer groot draagvlak waardoor het het gewicht heel goed verdeeld op de rug van het paard.
2. Driepunts singelbevestiging zoals bij Westernzadel zodat het vaster ligt op de rug van een ronder paard zonder veel schoft.
3. Ik er heel vast in zit als mijn vurige kadé weer eens z'n kuren krijgt.
4. Het een combinatie is tussen een trekking-en dressuurzadel.
Was dus ideaal voor mij en paardje, ware het niet van de maat jammer genoeg.

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:58

goeie les voor de volgende keer maar wel erg jammer..