Barebackpads ook voor shetlanders/pony's?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mies19

Barebackpads ook voor shetlanders/pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 20:22

Hoi,

Waar ik al een tijdje naar zoek is een barebackpad voor een grote shetlander of kleine pony. Waarom? Omdat ik graag zonder zadel rijdt op mijn verzorgpony maar zij heeft zó'n gladde rug en amper een schoft waardoor je heel erg gaat wiebelen en glijden. Met een barebackpad dacht ik wat meer grip te hebben en zo kun je toch nog zonder 'zadel' rijden.

Weet iemand of er dus ook barebackpads voor kleine pony's zijn en zo ja misschien ook waar?

GirlyMelis

Re: Barebackpads ook voor shetlanders/pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:30

Ze verkopen de pads bij Atorka maar ik weet niet of ze daar ook voor pony's te koop zijn. Dan zou je even moeten bellen/mailen Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:36

Ik heb er ooit een gehad, maar dat wiebelde nog veel harder. Die heb ik dus weer verkocht.

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 12:55

Dennis schreef:
Ik heb er ooit een gehad, maar dat wiebelde nog veel harder. Die heb ik dus weer verkocht.

Oké, tja.. het wiebelen valt bij mij wel mee, maar omdat ze een kruising met een shetlander is heeft ze amper een schoft en als je dan echt helemaal zonder zadel gaat rijden schuif je steeds dichter op haar nek, tot dat je bijna óp haar nek zit. Dat is dus ook niet echt ideaal en met de warme zomerdagen vind ik het ook wel fijn om een zonder zadel te rijden Knipoog

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:57

ik hou dit topic even in de gaten!
ik zit zelf ook een beetje rond te kijken dus als ik wat vind zal ik het zeggen Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:09

Kwestie van op je kont zitten Knipoog.

Zelf lag ik er met dat pad steeds naast en zonder niet Tong uitsteken. Heb hem ooit 2e hand gekocht en weer verkocht, dus geen idee waar je ze kan krijgen.

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:19

_R_G_ schreef:
ik hou dit topic even in de gaten!
ik zit zelf ook een beetje rond te kijken dus als ik wat vind zal ik het zeggen Knipoog

Oké, dankjewel!

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:21

Dennis schreef:
Kwestie van op je kont zitten Knipoog.

Zelf lag ik er met dat pad steeds naast en zonder niet Tong uitsteken. Heb hem ooit 2e hand gekocht en weer verkocht, dus geen idee waar je ze kan krijgen.

Ik zit ook gewoon op mijn kont, maar bij zo'n shetlander heb je amper iets 'voor' je en dat maakt het erg moeilijk om goed te blijven zitten. Daarbij houdt ze haar hoofd erg laag waardoor je nog minder grip hebt.