Welke been bescherming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Welke been bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 19:32

hoi!

ik had even een vraagje.
ik ga binnekort springlesen volgen met mijn nieuwe pony.
ze kan wel goed springen maar omdat we wel hoger gaan en toch wel veel springen wil ik graag goede been bescherming.
nu ga ik natuurlijk springschoenen kopen maar ik vroeg me af wat ik nog meer kan gebruiken voor optimaalen bescherming

groetjes

Petra_O

Re: Welke been bescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:53

standaar peesberschermers en strijklapjes voldoen meestal prima als jou paard niet extreem aantikt of iets dergelijks. ze zijn ook niet heel erg duur, dat is ook weer een voordeel.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:13

Je kunt ook 3 in een beschermers gebruiken, maar ik vind die verschrikkelijk, die sluiten ook om de hele kogel, ik vind dit machtig irritant aangezien ik altijd het idee heb dat de voet hierdoor niet mooi kan buigen...

Inderdaad gewone peesje en strijklappen doen het prima!!

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:45

gewoon peesbeschermers en strijklappen zijn prima Lachen
maar waarom springschoenen?

Equimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:52

Ik zweer bij 3 in 1 beenbescherming. Ik heb ze zelf ook, die van Indra. Ze beschermen het beste, ze gaan heel makkelijk om, je kunt ze wassen en gaan lang mee. Ik heb ze zelf al 3 jaar en ze zien er nog heel goed uit.

Ze zijn wel duur, maar je doet er lang mee. Het is zacht materiaal wat de beweging niet belemmerd, en met de speciale binnenkant kun je geen peesproblemen krijgen.

Muisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 00:06

Gewoon peesjes en strijkjes
anders idd de 3 in 1 beschermers
En eventueel springschoentjes

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 10:43

Joica schreef:
gewoon peesbeschermers en strijklappen zijn prima Lachen
maar waarom springschoenen?

waarom springschoenen nou miscien omdat ik springlessen ga doen Knipoog Tong uitsteken
maar k zat ook te denken aan bandages of helpt dit niet?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:45

-> HAR

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:49

Waar moet het tegen helpen dan?

Als je paard gewoon gezond is, dan heb je aan een peesbeschermer echt zat. Komen ook geen ongelukken van door losrakende rommel aan de benen.
Springschoenen vind ik persoonlijk ook overbodig "omdat ik ga springen" vind ik echt flauwekul. Ik gebruik ze zelf alleen als ik stiften in de ijzers draai, om de kroonrand te beschermen, anders niet.
Hij kan zelf ook wel uitkijken hoor, en mag het best voelen als er eens een balk geraakt wordt.

saaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:19

ik zou gewone peesbeschermers en eventueel strijklappen omdaoen, als je paard gezonde sterke benen heeft dan is dat meer dan voldoende.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:06

Peesbeschemers en strijklappen Ja

Eventueel springschoenen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:34

Peesbeschermers en strijklappen, of eventueel achter pijpkousen als ze erg strijkt. Springschoenen zou ik niet nemen als ze niet tikt of zich achter op de hoefbal springt. Ze zijn dan op zich overbodig.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 14:00

Margreet schreef:

Als je paard gewoon gezond is, dan heb je aan een peesbeschermer echt zat. Komen ook geen ongelukken van door losrakende rommel aan de benen.
Springschoenen vind ik persoonlijk ook overbodig "omdat ik ga springen" vind ik echt flauwekul. Ik gebruik ze zelf alleen als ik stiften in de ijzers draai, om de kroonrand te beschermen, anders niet.
Hij kan zelf ook wel uitkijken hoor, en mag het best voelen als er eens een balk geraakt wordt.

hoezow flauwen kul?? ik bedoel waarvoor gebruik je anders springschoenen?? ja jij miscien voor wat anders maar in het algemeen zijn ze daar voor gemaakt toch? dus eigenlijk meer dan logies.. en aangezien dat ook in mijn tekst staat Knipoog
maar mijn paard kijkt ook wel uit maar het is een al wat ouder paard waar ik gewoon wat voorzichtig mee ben.
ik wil dus gewoon graag goede beenbescherming en vraag gewoon tips..

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:41

strijklapjes en springschoenen doen het meestal erg goed, als je paard gewone en gezonde benen heeft, bandages zou ik niet aanraden, als dat los komt zit je met problemen, en strijklappen omdoen duurt veel minder lang :-p;-)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:56

lottehorse schreef:
Margreet schreef:

hoezow flauwen kul?? ik bedoel waarvoor gebruik je anders springschoenen?? ja jij miscien voor wat anders maar in het algemeen zijn ze daar voor gemaakt toch? dus eigenlijk meer dan logies.. en aangezien dat ook in mijn tekst staat Knipoog
maar mijn paard kijkt ook wel uit maar het is een al wat ouder paard waar ik gewoon wat voorzichtig mee ben.
ik wil dus gewoon graag goede beenbescherming en vraag gewoon tips..

Ze bedoelden denk ik of je nog een rede had waarom je springschoenen wil gaan gebruiken Knipoog Het is logisch dat je gaat springen, maar daarbij heb je niet meteen springschoenen nodig. Dus wáárom wil je ze bij het springen gebruiken, wat is je rede daarvoor.

Ik zelf spring ook alleen met peesbeschermers en strijklappen. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet echt hoog spring, het is allemaal meer voor de lol. Springschoenen kun je goed omdoen voor de extra veiligheid.
Maar in het algeem vind ik wel dat als het allemaal niet echt nodig is kan je er maar beter niet te veel omheen doen. Zoals Margreet zegt, er zijn vaker ongelukken gebeurd door losrakend materiaal dan door gebrek aan bescherming.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:01

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 17:20

dankje i kheb er wel wat aan..

maar ik ben erg voorzichtig met mijn pony Tong uitsteken
dus ik wil graag goede bescherming.
ik ga morgen peesbeschermers halen en kogelbeschermers en sprinschoenen.
dan komt het allemaal wel goed Knipoog
ik wil in de toekomst ook wat hoger met haar gaan springen dus vind dat wel zo veilig Knipoog

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:44

Inderdaad, peesbeschermertjes en strijklappen moeten wel goed zijn Lachen
3 in 1 beschermers heb ik geen ervaring mee, hoor ik wel goede verhalen over, maar ik denk dat je gewoon aan peesjes&strijklapjes meer dan genoeg hebt Lachen

Pareltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:37

je hebt nu ook peesbeschermers van HH, die zitten aan de voorkant dicht, speciaal voor het opvangen van de hindernisbalk-tikken, en tegen splinters enzo.
zijn rond de 23 euro

Afbeelding

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:40

peesjes strijklappen en spring schoenen voor optimale bescherming! Haha!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 11:18

die hier boven ga ik kopen Haha! erg mooie en dat is handig

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:38

@ lottehorse: ik heb zo het idee dat je denkt dat springschoenen MOETEN, omdat er toevallig het woord 'spring' voor staat. Ik zou het echt niet doen als je pony het niet nodig heeft. Het kost alleen maar geld en een paard wordt er 'afhankelijk' van zeg maar. Zonder is soms net zo goed of nog beter.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:41

Heb ook altijd de 3 in 1 bescherming aan(kieffer). Is heel het been bedekt en kan hij geen balken tegen de voorkant van zijn voorbenen of zijkant van zijn achterbenen krijgen(voor dat laatste moet je wel veel moeite doen wil je dat lukken, maar het kan altijd)

Aischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:04

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:41

Ik heb daar de springschoenen van, erg fijn!