UV-reflecterende vliegendeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancertjje

UV-reflecterende vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:39

Ik had even een vraagje (ik weet niet zeker of het hoort maar dan hoor ik het wel) Zou een UV reflecterende vliegendeken ook helpen voor een Fries om die diepzwarte kleur te behouden, wij willen graag dat ons Friesje mooi zwart blijft.... Heeft iemand ervaring met dit soort dekens? Zo ja welke? En hoe bevallen deze? Werken ze ook tegen het minder bruin worden het verkleuren dus?
Hopelijk weet iemand meer... Alvast bedankt! Schijnheilig

PS. Ik bedoel heus niet dat ze perse een deken om moet om haar mooi te houden maar er zitten hier verschrikkelijk veel dazen en vieze steekvliegen dus ik moet zowieso een vliegendeken aanschaffen want ze krijgt allemaal van die bulten en bloedplekjes enz ,maar als ik er toch een koop zou ik weleens willen weten hoe zo UV reflecterende werkt,of dat ook werkt tegen dat bruin worden of alleen voor het koeler houden...?! Bloos
Laatst bijgewerkt door Dancertjje op 18-06-07 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Allejandro

Re: UV-reflecterende vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:40

Dus je paard moet een deken om, omdat jij vind dat hij zwart moet blijven???

zit je zelf ook met dikke truien aan om te zorgen dat je niet bruin wordt?? nee toch??

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:43

Nee zo bedoel ik het echt niet, maar er zitten hier verschrikkelijk veel dazen en vieze steekvliegen dus ik moet zowieso een vliegendeken aanschaffen want ze krijgt allemaal van die bulten en bloedplekjes enz Huilen ,maar als ik er toch een koop zou ik weleens willen weten hoe zo UV reflecterende werkt,of dat ook werkt tegen dat bruin worden of alleen voor het koeler houden...?! Knipoog

_Mirjam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:40

mmmmmm als dat al zo zou werken dan heeft ie iig een mooi zwart lijf en een bruin hoofd, hals en benen. Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:42

Hahah jaa idd mirjam Tong uitsteken

Er bestaan wel uv in combinatie met vliegendekens.
Ikzelf heb alleen een vliegendeken, bevalt prima Ja

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 14:46

Topic mag gesloten worden;)

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:48

ik heb een vriendin die een zwart paard heeft en in de zomer een UV vliegendeken opheeft, zijn gebruikt het echter om haar paard koeler te houden, hij blijft wel zwart, maar gewoon telkens je gereden hebt en je fries zweet bij mooi weer het zout eruitwassen, niet met shampoo, gewoon met water, geloof me dat helpt al een heel stuk in verband met bruine plekken op een fries, mijn fries had vroeger elke zomer zijn hoofdstel en onderlegger in het bruin op zijn lijf staan, de rest was mooi zwart, maar het was gewoon echt geen zicht als je hem zo op de weide zag staan, hihi Lachen